۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۶۴۱۶۰۹
حجت الاسلام احتشام:

بیانیه گام دوم باید متن درسی حوزه و دانشگاه باشد

بیانیه گام دوم باید متن درسی حوزه و دانشگاه باشد
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که صرف تبریک گویی سالگرد صدور بیانیه گام دوم دردی دوا نمی کند، تأکید کرد که بیانیه گام دوم باید متن درسی حوزه و دانشگاه باشد.

حجت الاسلام علی احتشام استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری در مقدمه بیانیه گام دوم فرمودند انقلاب اسلامی در چله اول بدون خیانت به آرمانش به حیات خود ادامه داد و اینک وارد مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده است.

وی گفت: آنچه که برای همه فرهیختگان و نخبگان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه ما باید مد نظر باشد، توجه به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است.

خداوند شهید سلیمانی را مقدمه جامعه پردازی قرار داد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که خداوند با شهادت شهید سلیمانی انقلاب را زنده تر از قبل به رخ جهانیان کشید، تصریح کرد: گرچه خدای متعال خون بزرگی و ذبح عظیمی مثل سردار بزرگوار جبهه اقتدار حاج قاسم سلیمانی را مقدمه جامعه پردازی قرار داد، اما جامعه ما را در چله دوم انقلاب به گونه ای به رخ جهانیان کشید که انقلاب همچنان زنده تر از قبل به مسیر خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به ضرورت اهمیت توجه نخبگان جامعه نسبت به خود سازی و تمدن سازی افزود: جامعه پردازی را خون این شهید بزرگ برعهده گرفت، اما خودسازی و تمدن پردازی باید مورد اعتنای نخبگان قرار گیرد.

حجت الاسلام احتشام اظهار داشت: اگر در چله اول انقلاب آنچه که امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی – الهی، منشور استقامت، منشور روحانیت پیام به گورباچف از خود به یادگار گذاشت، مورد اعتنای نخبگان قرار گرفته بود، قطعاً مشکلات امروز جامعه ما نمی توانست به محرومین و مستضعفین آزار و آسیب برساند.

وظایف نخبگان جامعه و رسانه ها نسبت به بیانیه گام دوم

وی گفت: حال ما هستیم با بیانیه گام دوم انقلاب و نباید گذاشت که کم توجهی برای بیانیه گام دوم تکرار شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وظایف نخبگان جامعه و رسانه ها نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: خبرگزاری ها، فضای مجازی، مطبوعات، حوزه و دانشگاه، نخبگان و ائمه جمعه و جماعات باید این پیامی که مقام معظم رهبری فرصت زیادی برای تدوین و تبیین آن گذاشتند را مورد کنکاش، دقت و بررسی قرار داده و با تبیین به موقع، تحلیل و تطبیق با شرایط جامعه خودسازی، جامعه پردازی و زمینه سازی برای تمدن آخر الزمانی ولایت عظمی را فراهم کنند.

وی ادای حق بیانیه گام دوم انقلاب را با اجرایی کردن آن مساوی دانست و افزود: اگر ما در تحلیل و تبیین فقط به مفاهیم اکتفا کنیم و از میدان و اجرا غافل شویم، قطعا نخواهیم توانست حق این بیانیه را آنگونه که باید و شاید قدردانی کنیم.

ضرورت تبدیل متن بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان متن درسی حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام احتشام اظهار داشت: نخبه های جامعه به خصوص در حوزه و دانشگاه باید بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان متن درسی که قابل شرح، تدریس و تفسیر است، قرار دهند.

وی گفت: با قرار دادن متن بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان متن درسی همواره در دو بعد تئوری و عملی کسانی تربیت می شوند که بتوانند شعار امام راحل را  که مقام معظم رهبری به عنوان اصل و اساس موفقیت های این ملت بزرگ و انقلاب عظیم تبیین کرده است  همواره در تمام امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی مد نظر قرار دهند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: آرمان های انقلاب کبیر اسلامی از جمله عدالت، آزادی، توکل بر خدا، عقلانیت و مبارزه با زورگویان جهانی، تاریخ مصرف ندارد و باید در میدان عمل به نسل های بعدی آموخته شود.

صرف تبریک گویی سالگرد بیانیه گام دوم دردی را دوا نمی کند

وی با بیان این که صرف تبریک گویی سالگرد صدور بیانیه گام دوم دردی دوا نمی کند، افزود: اکنون پس از گذشت یک سال باید رسانه ها از جمله خبرگزاری وزین رسا مطالبه گری را شروع کرده و از خواص جامعه خصوصاٌ مسؤولان حوزوی و دانشگاهی مطالبه جدی برای عملی شدن بیانیه گام دوم را مد نظر قرار دهند.

حجت الاسلام احتشام خاطرنشان کرد: با سالگرد گرفتن برای بیانیه ها، آنگونه که توقع می رود، کاری انجام نخواهد شد و باید مطالبه گری برای اجرای بیانیه گام دوم را در میان خواص به خصوص حوزه و دانشگاه و مسؤولان پیگیری کرد./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات