۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۴۱۶۳۳
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

موشکافی جایگاه ولایت اهل بیت در زیارت جامعه کبیره

موشکافی جایگاه ولایت اهل بیت در زیارت جامعه کبیره
استاد حوزه علمیه قم گفت: زیارت پرمغز جامعه کبیره از یادگارهای امام هادی(ع) است که در آن جایگاه ولایت ائمه موشکافی شده است.

حجت الاسلام علی اضغر گرجی استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به شهادت امام هادی(ع) و جایگاه ایشان اظهار داشت: درعهد امام هادی(ع) آن بزرگوار می‌تواند حقایقی ناگفته پیرامون جایگاه بلند ولایت ائمه را بیان کند که تا آن زمان امکان بیان چنین معارفی نبود.

وی اظهار داشت: زیارت پرمغز جامعه کبیره از یادگارهای امام هادی(ع) است که در آن جایگاه ولایت ائمه موشکافی شده است.

حجت الاسلام گرجی گفت: امام هادی(ع) در مدینه طرفداران پروپا قرصی پیدا کرده بودند، وقتی که هیئتی از سوی خلیفه به مدینه آمد تا ایشان را باخود به سامرا ببرد مردم آنقدر نسبت به امام علاقه نشان دادند که مأمورین مجبور شدند به مردم توضیح بدهند که قصد توهین به امام ندارند.

وی ادامه داد: عصر متوکل، عصر سیاهی از نظر رفتار با مردم و ائمه (ع) است و به فرمان متوکل زیارت امام حسین (ع) ممنوع شد و چون دید که شیعیان به هر قیمتی که شده خود را به کربلا می‌رسانند فرمان داد تا بارگاه حضرت را به طور کامل منهدم کنند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: امام هادي(ع) برنامه تعيين نمايندگان را كه پدرش امام جواد(ع) اجرا كرده بود، ادامه داد و يك سازمان ارتباطي هماهنگ به وجود آورد./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات