۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۴۲۱۰۳
استاد حوزه و دانشگاه:

مردم گرفتار جوسازی تبلیغاتی دشمن برای ضربه زدن به حوزه نشوند

مردم گرفتار جوسازی تبلیغاتی دشمن برای ضربه زدن به حوزه نشوند
حجت الاسلام سیدباقری گفت: در جریان کروناویروس، هجمۀ تبلیغاتی دشمن و جنگ رسانه‌ای، نشان از تلاش برای ضربه به حوزه دارد و گرنه، دلیلی ندارد که حوزه، مورد هجوم قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید باقری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران و استفاده امریکایی‌ها از این مسئله به عنوان فشار رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه ایران گفت: نباید فراموش کنیم که قدرت‌های بزرگ از جمله امریکا، با استفاده از ابزار رسانه‌ای که در اختیار دارند، در پی آن هستند تا به آرامش روانی مردم و منافع ملی ایران اسلامی، آسیب بزنند. آنان در پی سوء استفاده از این موضوع هستند.

مدیر گروه سیاست پژوهشگاه افزود: این در حالی است که این ویروس در بیش از ۵۰ کشور دنیا مشاهده شده که از آن جمله کشورهای اروپایی و آسیایی است و در ایتالیا هم چندین نفردر اثراین ویروس جان داده‌اند.

وی بیان داشت: اما مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی به مردم از یک سو، در مقابل این بیماری و از سویی دیگر در برابر نقشۀ جدید دشمنان است، تا مردم دچار آسیب روحی-روانی نشوند.

سیدباقری ادامه داد: باید نسبت به این اتفاقات پیش آمده به مردم آگاهی داد تا اطلاعات سیاسی و آگاهی مربوط به حوزۀ سلامت، افزایش یابد تا با کمترین آسیب از این مشکل گذر کنیم و جلوی خسارت‌های بعدی گرفته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید باقری گفت: مسئله دیگر، وحدت ملی و تلاش برای افزایش همدلی در مقابل این بیماری و در برابر دشمنان است. لازم است با حفظ آرامش از انتشار شایعات و اخبار دلهره آور و اخباری که موجب وحشت و تنش در جامعه می‌شود، دوری کرد.

مدیر گروه سیاست پژوهشگاه افزود: مردم همه اطلاعات حوزۀ سلامت را از منبع واحد یعنی وازرت بهداشت دریافت کنند، نه آن که افرادی که در این حوزه مسئولیتی ندارند، احساس مسئولیت کنند و آمار نادرست منتشر سازند.

این پژوهشگر اظهارداشت: آرامش روانی و اعتماد به کارگزاران سلامت، سرمایه ای بزرگ است که نباید آن را خدشه دار کرد. به یادآوریم که مراجع معظم، به دیدگاه کارشناسی نیروها و مجموعۀ پزشکی اعتماد کرده و برای هر نوع همکاری با آنان اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر گروه سیاست پژوهشگاه افزود: اما در ارتباط با شهر قم و حوزه علمیه قم، باید بدانیم این ویروس از منبعی ناشناس وارد شهر قم شده، ولی ویژگی نیروهای سلامت و کادر پزشکی آن است که زودتر متوجه این ویروس شدند و به جامعه هشدار دادند. این امر نباید موجب سوء استفاده دیگران شود.

این محقق اظهار داشت: جوسازی ها نشان دهنده هجوم حساب شده و تبلیغاتی دشمن و جنگ رسانه‌ای و تلاش برای ضربه به حوزه علمیه قم است.

حجت‌الاسلام سید باقری افزود: مهم‌ترین مسائلی که باید رعایت کرد، تلاش برای ایجاد وحدت ملی و همدلی، همیاری و همکاری شهروندان بایکدیگر، عدم سودجویی، عدم نشر اکاذیب، کمک به وزارت بهداشت برای مهار بیماری و عدم پخش آمارهای بی پایه و اساس است./1330/ج

ارسال نظرات