۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۴۲۱۳۸
یادداشت؛

هوای هم را داشته باشیم!

هوای هم را داشته باشیم!
در روزهای سخت کرونایی آنچه بیش و پیش از هر چیز حال مردم را خوب می‌کند و اراده‌ها را برای شکست میهمان ناخوانده چینی کشورمان مصمم‌تر می‌سازد، این است که «همه هوای هم را داشته باشیم».

به گزارش خبرگزاري رسا، در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان درگیر ویروس آغازگر قرن بیست و یکم هستند، مردم خوب کشورمان که در مهربانی، نوعدوستی، ایثار و فداکاری شهره‌اند، با درک عمیق و هوشمندانه شرایط کشور و رعایت توصیه‌های بهداشتی و اعتدال در مصرف به ویژه در مصرف لوازم بهداشتی و پرهیز از نگرانی‌های افراطی، انرژی مثبت را به یکدیگر هدیه می‌دهند و جلوه‌های زیبایی از منش مسلمان ایرانی را به نمایش می‌گذارند. به ویژه پزشکان، پرستاران و دست‌اندرکاران امور بهداشتی و کادر درمانی با فعالیت جهادی و ایثارگرانه در خط مقدم جبهه دفاع از سلامت مردم تحسین و سپاس مردم قدرشناس کشورمان را برانگیخته‌اند و بحق شایستگی مدال افتخار «مدافعان سلامت» را کسب کرده‌اند.

مسئولان کشور البته در این زمینه مسئولیت مضاعفی دارند، آن‌ها با تلاش بیشتر و حفظ آمادگی و توان کشور برای مقابله با شیوع کرونا ویروس و تأمین نیازهای ضروری جامعه، ساماندهی و انسجام و هماهنگی مراحل مختلف پیشگیری و درمان و ایجاد فراوانی در امکانات مورد نیاز بهداشتی و اطلاع‌رسانی به موقع، صحیح و سریع در همه زمینه‌ها و از همه مهم‌تر نظارت و برخورد جدی با سودجویان و سوء استفاده کنندگان از این شرایط در کنار مردم عزیز قرار دارند.

این روزها وضعیت درآمدی بسیاری از مشاغل و مراکز اقتصادی تحت تأثیر اوضاع کرونایی قرار گرفته است؛ رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز اقامتی و خدمات گردشگری، اغذیه فروشی‌ها، کافی شاپ‌ها، مراکز خدماتی و تفریحی، رانندگان تاکسی، نیروهای خدماتی منازل، کارگران فصلی و... دچار رکود و کاهش درآمد شده‌اند؛ بنابراین انتظار می‌رود هم دارایی و بیمه شرایط امروز آن‌ها را درک کنند و از فشارهای مالیاتی و بیمه‌ای بر آن‌ها تا عادی شدن شرایط پرهیز کنند، هم مالکان اماکن استیجاری اقتصادی هوای مستأجران خود را داشته باشند و هم نیکوکاران و آحاد جامعه در کنار آسیب دیدگان روزهای سخت باشند.

در این میان اقدام‌های آستان قدس رضوی که با نگرش درست تولیت محترم و توجه به توصیه‌های بهداشتی، سلامت زائران عاشق امام رضا (ع) را مورد توجه قرار داده و تصمیمات وزارت بهداشت را ملاک اقدام‌های آستان قدس دانسته‌اند، شایسته قدردانی است. نگرشی که حفظ قداست حرم مطهر و رعایت اصول بهداشتی و محدودیت‌های پیشگیرانه برای حفظ سلامت زائران را در تضاد با یکدیگر نمی‌داند و بسترهای زیارت عارفانه- که نیاز روزهای نگرانی مردم عزیز است- را همراه با رعایت نکات علمی و بهداشتی، برای عاشقان ولایت فراهم می‌کند.

در روزهایی که می‌توان در چهره‌های همه مردم مهربانی، عشق وعطوفت را شاهد بود، متأسفانه برخی کاربران فضای مجازی با انتشار اطلاعات نادرست و شایعات نگران کننده سعی در بر هم زدن امنیت روانی جامعه دارند و نیز سودجویی و سوء استفاده برخی انسان نماها برای برهم زدن اوضاع اقتصادی و عبور از جان هموطنان به خاطرمطامع دنیوی مایه تأسف است. اخلالگران روانی جامعه و همچنین کسانی که با ایجاد گرانی، کمبود و احتکار به ویژه در زمینه لوازم مورد نیاز بهداشتی و کالاهای اساسی بر نگرانی جامعه می‌افزایند، نباید از چشم دستگاه‌های نظارتی و قضایی دور بمانند و از مجازات در خور بگریزند. افرادی که صلاحیت نام انسان را هم ازدست داده‌اند؛ تو کز محنت دیگران بی‌غمی / نشاید که نامت نهند آدمی./1360/

ارسال نظرات