۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۴۲۱۴۶

پیشنهاد مدیر مدرسه اینترنتی فقاهت برای تعطیل نشدن دروس خارج حوزه

پیشنهاد مدیر مدرسه اینترنتی فقاهت برای تعطیل نشدن دروس خارج حوزه
جوادی با بیان این که اساتید درس خارج می‌ توانند دروس خود را به صورت محدود و زنده یا ضبط شده برگزار کنند، از آمادگی مدرسه فقاهت برای بارگذاری صوت و تقریر دروس خبر داد.

مهندس جواد جوادی مدیر مدرسه اینترنتی فقاهت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بارگذاری صوت و متن دروس خارج فقه اساتید مشهور در شهرهای ایران و همچنین نجف اشرف، کربلای معلا و چندین مرکز دیگر اظهار داشت: فعالیت های این مدرسه در این ایامی که دروس معمول حوزه تعطیل شده همچنان ادامه دارد.

وی افزود: دروس نجف اشرف و دروس اساتید برخی شهرهای سوریه و همچنین کابل که از گذشته بارگذاری می‌ کردیم همچنان ادامه دارد اگرچه این هفته به علت ایام رجبیه، حوزه نجف اشرف هم تعطیل است اما در حوزه علمیه قم برخی اساتید، علی رغم تعطیل بودن دروس به صورت غیر رسمی کلاس های خود را برگزار می‌ کنند.

جوادی به تشریح پیشنهاد خود به مرکز مدیریت حوزه و معاونت فناوری اطلاعات حوزه برای فعال بودن دروس در این ایام پرداخت و گفت: ما دو پیشنهاد داشتیم، اول این که اساتید برجسته حوزه دروس خود را به صورت محدود نه عمومی و به صورت پخش زنده داشته باشند و ما پخش زنده، صوت و تقریر دروس را در سایت مدرسه بارگذاری کنیم.

وی اضافه کرد: پیشنهاد دوم ما این بود که اساتید برجسته درس خارج از جمله مراجع معظم تقلید با همراهی اعضای دفتر خود، کلاس های درس را با حضور چند نفر از اعضای دفتر به صورت ضبط شده برگزار و صوت دروس را برای ما ارسال کنند.

مدیر مدرسه اینترنی فقاهت تأکید کرد: به هرحال ممکن است این تعطیلی همچنان تا روزهای آینده سال ادامه داشته باشد و برای این کار باید تدابیری اندیشیده شود و اگر مدیریت حوزه و مرکز فناوری اطلاعات صلاح بدانند، ما برای دو کاری که گفتیم کاملا آمادگی داریم.

وی با بیان این که بعد از بارگذاری صوت و متن دروس در سایت بقیه امور برای طلاب راحت تر خواهد بود، گفت: از جمله طلابی که علاقه به مباحثه دارند بعد از این که درس را به صورت صوتی  و متنی فراگرفتند از طریق شبکه های اجتماعی یا به صورت زنده از خانه می‌ توانند برای مباحثه با هم در ارتباط باشند.

جوادی در پاسخ به این سؤال که مرکز مدیریت حوزه به مدرسه فقاهت چه جوابی داده است؟ گفت: آنها برخی احتیاطات را برمی شمردند که اتفاقا قابل توجه است و اگر این احتیاطات برطرف شود زمینه برای برگزاری دروس به صورت محدود و زنده یا به صورت ضبط شده فراهم خواهد شد، ولی ما از هر نظر آمادگی داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از ایام تعطیل روزانه بالای صد تا 200 صوت به دست ما می‌ رسید، که بعد از یک ساعت اصل صوت و بعد از یک روز متن دروس بارگذاری می‌ شد که امیدواریم این روال به وضع عادی برگردد./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
واقعا پیشنهادهای خوبی است.
ممنون از خبرگزاری رسا بابت پیگیری این مسائل
0
0