۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۴۲۱۴۹
رییس بسیج جامعه پزشکی اعلام کرد:

اجرای طرح تریاژ در منزل در سراسر کشور

اجرای طرح تریاژ در منزل در سراسر کشور
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از اجرای طرح تریاژ از منزل خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا با این طرح زمینه‌های بروز و انتقال بیماری از بین برود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، ابراهیم متولیان رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی  با اشاره به اقدامات بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با کرونا؛ اظهار داشت: برای مقابله با این بیماری و کم کردن نگرانی مردم طرح تریاژ از منزل را اجرا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری بسیج محلات انجام خواهد گرفت. بسیج جامعه پزشکی در کشور حدود ۴۰۰ درمانگاه تخصصی دارد.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی بیان داشت: در این طرح هموطنان ابتدا در درب منزل و یا کانکس‌هایی که در محلات مستقر شده اند معاینه می‌شوند در صورت وجود علائم به درمانگاه‌های تخصصی و سپس به بیمارستان برای ادامه روند درمان معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح می‌خواهیم به مردم کمک کنیم تا نگرانی آن‌ها کمتر شود و فقط کسانی که لازم است به درمانگاه‌ها مراجعه کنند. ما دو هدف اصلی داریم؛ اول اینکه مردم وارد محیط آلوده نشوند و یا اجتماع ایجاد نشود و دوم اینکه مردم را از نگرانی و سردرگمی رها کنیم.

متولیان با اشاره به اینکه این طرح به کمک جامعه پزشکی و بسیج محلات اجرا خواهد شد، عنوان داشت: در طرح تریاژ از منزل؛ از هموطنان سوالاتی پرسیده می‌شود که در صورت داشتن مشکلات تنفسی و یا تب راهنمایی‌های لازم انجام خواهد شد و در صورتی که با راهنمایی‌ها بهبود نیابند به مراکز مراجعه خواهند کرد.

وی ابراز داشت: در تلاش هستیم در ۳ استان کشور که بیشتر درگیر این مسئله هستند با این طرح زمینه بروز و انتقال بیماری هر چه سریعتر از بین برود.

رییس بسیج جامعه پزشکی  با اشاره به اینکه این طرح با استقرار ۶ کانکس در قم شروع شده است، گفت: این کانکس‌ها در روز‌های قبل در مناطق محروم قم مستقر شده و در حال ویزیت مردم هستند تا مراجعه آن‌ها به مراکز درمانی کمتر شود.

وی تاکید کرد: به دلیل ایجاد بیمارستان سیار سپاه فعلا امکان افزایش این کانکس‌ها وجود ندارد، اما در تلاش هستیم تا شماره ۴۰۳۰ را در قم فعال کنیم تا مردم سوالات خود را از طریق این سامانه بپرسند و مشاوره‌های لازم را دریافت کنند./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات