۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۴۲۱۶۲
یادداشت؛

جایی برای قلابی‌ها نیست

جایی برای قلابی‌ها نیست
۱۰ سال قبل زمانی که کشتی مرمره برای کمک به مردم فلسطین از یکی از بنادر ترکیه راهی غزه شد، جایگاه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در اذهان بعضی تحلیلگران حتی در داخل کشور در حال تغییر بود.

به گزارش خبرگزاري رسا، عرصه جدی‌تر از آن بود که با یک کشتی و یک نبرد دریایی، قهرمان‌های قلابی جای قهرمان واقعی را بگیرند؛‌10 سال قبل زمانی که کشتی مرمره برای کمک به مردم فلسطین از یکی از بنادر ترکیه راهی غزه شد، جایگاه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در اذهان بعضی تحلیلگران حتی در داخل کشور در حال تغییر بود. به زعم این تحلیل‌ها، جمهوری اسلامی به‌دلیل قرار گرفتن در مسیر دشوار توسعه به مرور وجهه انقلابی خود را از دست داده بود. جایگاهی که کم‌کم توسط ترکیه در حال اشغال بود. حالا تقریباً یک دهه از آن روزها می‌گذرد. طبق محاسبات صهیونیست‌ها و سران مرتجع عرب، ترک‌ها و آمریکایی‌ها، قرار بود سرنوشت دیگری در انتظار سوریه باشد.

حالا و نزدیک به یک دهه بعد از آن قرارها، اما ورق کاملاً به عکس رقم خورده. سرنوشت سوریه آنگونه رقم خورد که جمهوری اسلامی می‌خواست.  ترک‌ها حالا دیگر حتی متحدان چند سال قبل فلسطینی خود را هم از دست داده‌اند. بعضی جریان‌های فلسطینی هم حالا فهمیده‌اند که نباید فریب بعضی شلتاق‌های صوری را خورد و منافع کوتاه‌مدت را به پای منافع بلندمدت ارتباط با جمهوری اسلامی ذبح کرد. همین هم شد که چندماه قبل برای بیعت مجدد با اصل مقاومت راهی انتهای خیابان فلسطین شدند. جمهوری اسلامی اما قدرتمندتر از یک دهه قبل،‌ همچنان ایستاده و ریشه در منطقه دوانده و سنگر مستحکم از حمایت خطوط ریز و درشت مقاومت است. در نبرد مردانه امروز، جایی برای نسخه‌های قلابی نیست./1360/

منبع : صبح نو

ارسال نظرات