۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۴۲۳۸۶
حجت الاسلام والمسلمین نیازی در گفت‌وگو با رسا:

مجاهدت پزشکان و پرستاران در شرایط کنونی مایه مباهات است

مجاهدت پزشکان و پرستاران در شرایط کنونی مایه مباهات است
استاد حوزه علمیه قم ضمن توصیه مردم به آرامش و همچنین تقدیر از جامعه پزشکی و پرستاری کشور بر لزوم دعا و تضرع در کنار رعایت مسائل بهداشتی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به لزوم پیگیری همه جانبه برای ریشه کن سازی ویروس کرونا، اظهار داشت: امیدواریم این ویروس به برکت عنایت اهل بیت، علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) هرچه سریعتر از این دیار و از کل کشور ریشه کن شود.

وی تأکید کرد: بی شک این دورانی که زمان آن هم محدود است، خواهد گذشت و مردم هرگز نباید استرس و نگرانی داشته باشند؛ نفس توضیحاتی که هم از سوی مسؤولان و هم از سوی علما و مراجع داده می‌ شود آرامش بخش است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی برای مقابله با شیوع این ویروس در کشور خاطرنشان کرد: وقتی گفته می‌ شود بالای 80 درصد بیماران حتی نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارند نشان می‌ دهد که خیلی نباید نگران باشیم و تنها باید مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.

وی حفظ سلامت و امنیت جامعه را از ضروری ترین مسائل دانست و گفت: این عظمت انقلاب و نظام اسلامی را می‌ رساند که با وجود اهمیت برخی اجتماع ها از جمله نماز جمعه و اعتکاف، حاضر است آنها را به دلیل رعایت سلامتی مردم تعطیل کند، بنابراین این بیماری قابل کنترل است و هیچ جای نگرانی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نیازی با بیان این که رعایت مسائل بهداشتی منافاتی با تأثیر دعا و مناجات در رفع بلایا و گرفتاری ها ندارد، خاطرنشان ساخت: عزیزان مؤمن باید در این ماه رجب که ماه رحمت الهی است، با دعا و مناجات و تبدیل کردن خانه ها به مکان اعتکاف و تضرع نسبت به رفع این بلا به درگاه الهی استغاثه کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن تقدیر از جامعه مجاهد پزشکی و پرستاری کشور در مقابله با این بیماری و تلاش برای برگرداندن سلامتی، یادآور شد: این جامعه حقیقتا مایه افتخار کشور هستند و امروز در خط مقدم جهاد قرار دارند./1330/ج

ارسال نظرات