۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۶۴۲۴۹۵
ادعای مضحک نویسنده سعودی خبرساز شد؛

اختفای عربستان پشت کرونا برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌ها

اختفای عربستان پشت کرونا برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌ها
به نظر می‌رسد شکست چشم انداز ۲۰۳۰ بن سلمان بر کسی پوشیده نیست و به نظر می‌رسد رسانه‌های وی برای توجیه این شکست به چپ و راست می‌زنند.

به گزارش خبرگزاري رسا، نورا المطیری نویسنده سعودی نیز قطر را به تولید ویروس کرونا و انتشار آن و پرداخت میلیارد‌ها دلار برای تولید ان جهت هدف قرار دادن چشم انداز بن سلمان متهم کرد.

این نویسنده سعودی در صفحه خود در توییتر نوشت: دوحه میلیارد‌ها دلار برای تولید این ویروس ترسناک در چین جهت هدف قرار دادن سال ۲۰۲۰ که زمینه‌ای برای آغاز تحقق چشم انداز عربستان در ۲۰۳۰ و اکسپو ۲۰۲۰ دبی و پایان امپراطوری عثمانی (ترکیه) و تحقق توافق ریاض و برقراری صلح در خاورمیانه هزینه کرده و کرونا را فرجام نیکی برای قطر و ترکیه می‌داند.

تاکنون ۱۴ میلیون نفر به مطلب المطیری واکنش نشان دادند و هر یک از هوادارن قطر و هواداران عربستان اتهاماتی به یکدیگر می‌زدند برخی از توییت کنندگان این نویسنده سعودی و تحلیلش را به باد تمسخر گرفتند.

صرف نظر از پیام‌هایی که درباره محمد بن سلمان، محمد بن زاید، قطر و ترکیه بود، بیشتر توییت کنندگان از چشم انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان دفاع کردند و کسانی که از ان انتقاد کردند آن را شکست خورده دانسته و به دنبال دلائل ناکامی آن بودند و هر یک جنگ‌های این ۴ کشور عربی در کشور‌های همسایه سوریه و یمن را عامل ان دانستند.

برخی نیز معتقدند برای بن سلمان بهتر بود کرونا را در عربستان انتشار دهد تا شکست چشم اندازش و شکست در جنگ یمن را توجیه کند و سرپوش مناسبی برعقب نشینی خود از جنگ بگذارد./1360/

منبع: العالم

ارسال نظرات