۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۴۲۵۳۲

گزارشی از اقدامات پیشگیرانه مجتمع‌های ولایت برای حفظ سلامتی میهمانان

گزارشی از اقدامات پیشگیرانه مجتمع‌های ولایت برای حفظ سلامتی میهمانان
کمیته بحران مجتمع ولایت از نخستین روز شیوع ویروس کرونا در کشور تشکیل شد و با برگزاری جلسات منظم روزانه سلسله اقداماتی را به واحدهای مختلف فعال ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته بحران این مجتمع از نخستین روز شیوع ویروس کرونا (covid-19) در کشور، به ریاست سیدهاشم حسینی مدیرعامل این مجتمع تشکیل و با برگزاری جلسات منظم روزانه و رصد اخبار و بررسی آخرین دستورالعمل‌های پیشگیرانه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، سلسله اقداماتی را به واحدهای مختلف فعال ابلاغ کرد.

تاکنون بیش از 8 جلسه کمیته بحران با موضوع اقدامات پیشگیرانه در ابتلا به بیماری کرونا در مجتمع‌های ولایت برگزار شده است و در این جلسات صاحب‌نظرانی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد آخرین راهکارهای مقابله با این بیماری را بیان کردند.

سلسله اقدامات ابلاغی در سه حوزه اطلاع‌رسانی، آموزش و اقدامات میدانی، در مجتمع‌های ولایت به صورت روزانه و از نخستین لحظات شیوع بیماری صورت گرفت.

از مهم‌ترین اقدامات حوزه اطلاع‌رسانی می‌توان به فراهم کردن شرایط لغو رزرو با حفظ سهمیه و اطلاع به جامعه هدف اشاره کرد. برای حفظ سلامت طلاب و خانواده‌های ایشان تمامی رزروهای منتهی به 25 اسفندماه بسته شد.

همچنین برای آموزش میهمانان و کارکنان این مجتمع، آخرین محتواهای آموزشی شامل راهکارهای پیشگیرانه و علائم ظهور این بیماری تهیه شد و توسط شبکه بهداشت و علوم پزشکی در قالب بروشور، پوستر و کلیپ در معرض نمایش قرار گرفت.

از دیگر اقدامات ابلاغی می‌توان به تجهیز مایع ضدعفونی برای ضدعفونی دست‌ها در تمامی طبقات و اماکن پرتردد، توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک و دستکش به کارکنان، ضدعفونی اماکن و اتاق‌های میهمانان و کارکنان به‌صورت روزانه با مایع ضدعفونی کنز، سنجش دمای مراجعین و کارکنان توسط پذیرشگران، اقدامات پیشگیرانه در واحد غذا و نوشیدنی و ارتباط مداوم با دبیرخانه ستاد بحران مشهد جهت فراگیری راهکارهای مفید در پیشگیری و آموزش به کارکنان و مشاوره اشاره کرد./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات