۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۴۲۵۹۶
رییس انجمن اصول فقه حوزه:

حوزه باید به ظرفیت های فضای مجازی توجه بیشتری داشته باشد

حوزه باید به ظرفیت های فضای مجازی توجه بیشتری داشته باشد
حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تأکید ‌بر این که ایام تعطیل بهترین فرصت برای تقریر نویسی و پژوهش است، گفت: اساتید محترم نیز می‌ توانند از طریق شبکه های اجتماعی تدریس کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی رییس انجمن اصول فقه حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کم سابقه در حوزه های علمیه نسبت به روی آوردن اساتید به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای پیگیری امور علمی تاکید کرد.

وی با تأکید بر این که باید به ظرفیت های فضای مجازی در حوزه توجه بیشتری صورت بگیرد، افزود: به نظر می‌ رسد در حوزه به این ظرفیت توجه کافی نشده، در حالی که یکی از بهترین ابزار برای پیگیری امور درسی در ایامی است که دروس معمول حوزه به هر دلیلی تعطیل می‌ شود.

رییس انجمن اصول فقه اضافه کرد: بنده از همان ابتدای شروع درس خارج، افراد حاضر در کلاس درس خودم را تشویق به عضویت در کانال ایتا کردم و از همان ابتدا هم صوت و هم تقریر مباحث با کمک برخی از شاگردان عزیز در کانال بارگذاری می‌ شد.

وی بیان داشت:  درحال حاض رامکان حضور در کلاس درس وجود ندارد، لذا این کلاس ها را هر شب در منزل ضبط می‌ کنم و در کانال قرار داده می شود، در ادامه نیز یکی از شاگردان ممتاز متن پیاده شده را تنظیم کرده و در اختیار دوستان قرار می‌ دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که اساتید می‌ توانند از طریق فضای مجازی حتی وضعیت مباحثه و مطالعه دوستان را پیگیری کنند، خاطرنشان ساخت: برای عزیزان این شرط گذاشته شده که علامت حضور آنها در کلاس درس تقریر نویسی دروس است که پس از برطرف شدن موانع و آغاز حضور در کلاس های درس این تقریرات را بررسی خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: توصیه من به همه اساتید و فضلای حوزه همین است که فعلا دروس خود را از این طریق در فضای مجازی ادامه بدهند و از فضای علم و تحصیل و تدریس فاصله نگیرند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که این زمان بهترین فرصت برای تقریر نویسی و تعریب دروس است، گفت: تعریب به معنای عربی نوشتن درسی است که استاد ارائه می‌ دهد که بنده تأکید زیادی روی این مسأله دارم چراکه در این صورت ادبیات عرب، قلم عربی و آشنایی با کلمات و جملات عربی طلاب نیز تقویت می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت همه طلاب تلاش کنند تا از این فرصت برای تحقیق و پژوهش و جمع بندی دروس خود استفاده کرده و با تقریر نویسی و مطالعه تلاش کنند تا در فضای علم و تحقیق قرار بگیرند و بعد از ایام تعطیلات نیز ارتباط محکم تری با اساتید داشته باشند./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
1
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
با سلام و احترام بر عزیزان این وب سایت شریف و این استاد بزرگوار پس از این که کلام مبارکشان را در اینجا مطاله کردم بذهنم رسید که چقدر نیکو و مبارک خواهد بود که حضرات طلاب خوب و فاضل ما هر کدام روزانه کمی از عمر گرانبهای خودشان را هم برای خواندن نظر ها ی کاربرا ن عزیز میهن اسلامیمان صرف کنند و با بیانات شیرین و حکیمانه شان بما کاربران راه درست نطر دادن و پاسخگوئی بیکدیگر و نظر های مخالف را بیاموزند . بنده در موارد بسیاری می بینم که اکثر عزیزانی که در فضای مجازی شرکت میکنند انسانهای مؤمن و معتقد و دوستداران نظام مقدس اسلامی کشورمان هستند اما گاهی در اثر غلبه ی غیرت و جوشش دینی هنگام پاسخ دادن به یکدیگر اندکی بی توجهی به روش و منش اخلاقیات اسلامی صورت میگیرد و به جای آن که تلاش در جهت جذب وتحکیم وحدت و تقویت قلوب یکدیگر مد نظر قرار د ده شود در جهت دفع عمل میشود . این نقیصه با حضور عزان حوزوی ما که روش زیبای بیان و پاسخگوئی را از اساتید مکرم خود فر ا گرفته اند خواه ناخواه به ماها هم منتقل و در فضای مجازی نورانیت اسلامی بمی زان بسیار زیادی گسترش میابد انشالله تعالی . از جسارتی که کرده ام صمیمانه پوزش میطلبم . و توفیقات روز افزون همه ی شما عزیزان را از در گاه حضرت احدیت خواهانم . والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته . خا دم العلماء الاحقر محمد مهدی اسلامی (با نام مستعار )
0
0