۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۴۲۷۳۸
توصیه‌های مهم امام‌جمعه کرج به اهالی رسانه؛

نقش مؤثر مجاهدان عرصه خبر در ایجاد آرامش روحی جامعه

نقش مؤثر مجاهدان عرصه خبر در ایجاد آرامش روحی جامعه
آیت‌الله حسینی همدانی در پی مقابله با شیوع ویروس کرونا در جامعه و ایجاد نگرانی بین مردم، پیامی خطاب به اهالی ولایتمدار استان البرز بالأخص اصحاب رسانه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در پی مقابله با شیوع ویروس کرونا در جامعه و ایجاد نگرانی بین مردم، پیامی خطاب به اهالی ولایتمدار استان البرز بالأخص اصحاب رسانه به شرح زیر صادر کردند:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا

ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ! ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺳﺨﻦ ﺩﺭﺳﺖ ﻭ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﮔﻮﻳﻴﺪ. احزاب/٧٠

اعیاد مبارکه ماه رجب، ولادت امام جواد علیه‌السلام و امیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه را به همه خواهران و برادران بزرگوار استان تبریک عرض می‌کنم  همان‌طور که توجه دارید در طول زندگی برای انسان اتفاقات مختلفی پیش می‌آید که بعضی از آن‌ها مستقیماً و بعضی دیگر غیرمستقیم با ما ارتباط پیدا می‌کنند و لازم است که اگر وظیفه‌ای متوجه ما هست به‌خوبی، به‌موقع و در زمان مناسب نقش خود را ایفا کنیم. تا عندالله مأجور بوده، نزد مردم سرافراز باشیم.

سال‌های سیاه طاغوت، آستانه پیروزی و بعد از پیروزی انقلاب، دوران تثبیت، عرصه دفاع مقدس، دوره سازندگی، ایام دفاع از حرم، بحث صنعت هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادین، موشک‌های بازدارنده و ده‌ها مورد از این قبیل، دوره به دوره گروه‌های انسانی به وظایف خودشان مجاهدانه عمل کرده‌ و در میدان مبارزه مربوط به خود حاضر بودند.

در این روزها که موردحمله ویروس اشغالگری شده‌ایم، مجاهدان عرصه سلامت و بهداشت، پزشکان و پرستاران با تمام قوا، در اوج ایثار و نثار  وارد میدان مبارزه با این بیماری شده‌اند و برگ زرین و مشعشعی از همدلی و صفا و صمیمیت را به تاریخ پرافتخار ایران اسلامی اضافه می‌کنند که باید از همه عزیزان مکرر در مکرر خدا قوت گفت، تقدیر و تشکر کرد.

اما در این میان گروه دیگری که وظیفه‌ای سترگ  و مهم به عهده‌دارند رسانه‌ها هستند؛ اعم از مکتوب، شنیداری و مجازی که باید مثل همیشه  در این عرصه‌ی جهاد، منصفانه و دغدغه‌مند، باانگیزه و قدرتمند وارد شوند و با این جنگ نابرابر رسانه‌ای و نرم (جنگ اراده‌ها، روایت‌ها، اطلاعاتی، روانی، ادراکی و  شناختی) که استکبار با سوءاستفاده از این موقعیت فراهم کرده است مبارزه‌ جدی داشته باشند. انتشار اخبار صحیح، افشاگری خط دروغ و جنگ روانی دشمن، روشنگری، امیدآفرینی، تشویق مردم به زندگی عادی همراه با رعایت موازین کامل بهداشتی، تقویت روح معنویت، ایجاد نشاط و شادابی و… از اهم مسائلی است که می‌طلبد امروز مجاهدان عرصه رسانه با جدیت و برنامه‌ای منسجم به هم‌وطنان عزیز و گرامی خدمت‌رسانی کرده، به وظیفه تاریخی خود عمل کنند. عزیزانم عده‌ای امروز سرمایه‌های اعتقادی مردم را تخریب می‌کنند، در مقابل شما می‌توانید اعتقادات و اخلاق را تقویت کنید. خبرهای کمک و همدلی‌های مردم را به‌طور گسترده نشر دهید. توان و قدرت تیم پزشکی کشور را به‌خوبی منتشر کنید. آمار و اخبار صحیح را روزانه و صادقانه از مبادی گرفته اطلاع‌رسانی کنید و در یک‌کلام، مدیریت این جنگ را باصلابت به عهده بگیرید.

اینجانب ضمن تشکر از تلاش گسترده و بی‌شائبه اهالی رسانه، از خدای منان موفقیت روزافزون شما و عافیت و سلامت برای آحاد مردم گران‌قدرمان خواهانم.

حسینی همدانی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج

۱۵ اسفند ۹۸

/1350/د102/ب1

ارسال نظرات