۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۴۲۷۹۵
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

عمل به توصیه‌های پزشکی، تکلیف شرعی است

عمل به توصیه‌های پزشکی، تکلیف شرعی است
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حفظ سلامتی و پیشگیری، از واجبات است، گفت: مردم عمل به توصیه‌های متخصصان پزشکی را به عنوان یک تکلیف شرعی، الزامی بدانند.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه کرونا ویروس تاکنون از نظر علم پزشکی بطور کامل شناسایی نشده است، اظهار داشت: دانشمندان ایرانی همه تلاش را می‌کنند تا به مقابله با چنین ویروسی بپردازند در عین حال پیشگیری باید مورد توجه قرار بگیرد و در این باره مردم باید به توصیه‌های وزارت بهداشت توجه کنند.

استاد حوزه و دانشگاه، رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه خانگی را از عموم خواستار شد و گفت: نماز جمعه به عنوان مهمترین اجتماع اسلامی با توجه به شرایط جاری برگزار نمی‌شود؛ هرگونه اجتماعی باید لغو شود چرا که از نظر آموزه‌های دینی حفظ سلامتی و پیشگیری از واجبات است و عمل به توصیه‌های متخصصان پزشکی را به عنوان یک تکلیف شرعی، الزامی بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده بر ضرورت توجه به توصیه‌های مسئولان بهداشت تأکید کرد و گفت: مردم در خانه بمانند و از ارتباط‌های غیرضروری پرهیز کنند، اطلاع رسانی خوبی در زمینه چگونگی پیشگیری صورت گرفته است که امیدواریم مردم عزیز ایران بدان‌ها عمل کنند.

متولی مدرسه امام هادی (ع) اهواز ادامه داد: از مجموعه درمانی که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند، تقدیر و تشکر جانانه‌ای داریم، این عزیزان علی رغم امکانات کم به درمان بیماران می‌پردازند و به بهترین شکل ممکن وظایف شان را انجام دادند تا آنجا که تشکر همه بزرگان نظام اسلامی، مراجع تقلید و مردم را به همراه داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: متأسفانه سودجویانی وجود دارند که به احتکار و جعل مواد بهداشتی مورد نیاز می‌پردازند، موعظه و نصیحت در چنین افرادی تأثیرگذار نیست و برخورد شدید قوه قضائیه نیاز است تا بار دیگر اعتماد عمومی مردم و مسئولان ایجاد شود. /۹۴۵۶/ت310/ب1
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
حاتم شرفی
ارسال نظرات