۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۴۲۹۷۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

ریشه کنی ویروس کرونا نیازمند همراهی بیشتر مردم است

ریشه کنی ویروس کرونا نیازمند همراهی بیشتر مردم است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی بر ضرورت همکاری و همراهی همه بخش های کشور به ویژه عموم مردم برای مقابله و ریشه کنی ویروس کرونا تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، بر ضرورت همکاری و همراهی مردم برای مقابله و ریشه کنی ویروس کرونا در کشور تأکید کرد.
 
وی با بیان این که راه برون رفت از شرایط فعلی نیازمند عزم ملی است، افزود: اگر همراهی مردم نباشد تلاش‌ها و مجاهدت‌های بخش درمانی و پزشکی کشور به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه در طی روز‌های اخیر علیرغم هشدار‌های بهداشتی و درمانی، برخی از هم وطنان ما در پی تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به سایر استان های کشور به ویژه مناطق شمالی سفر کردند، خاطرنشان کرد: سفر در این شرایط خاص، دامن زدن به بحران به وجود آمده در کشور است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علما در طی هفته‌های اخیر بر ضرورت توجه آحاد مردم به توصیه‌های بهداشتی تأکید داشتند، تصریح کرد: به طور قطع و یقین نابودی کامل ویروس کرونا در کشورمان نخست نیازمند همراهی و همکاری عموم مردم است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که همان طور که مسؤولان بهداشتی کشور تأکید کردند بهترین مکان در شرایط فعلی منازل خود مردم است، خاطرنشان کرد: مردم باید از سفر‌های غیر ضروری شهری و برون شهری به شدت پرهیز کنند، چون وجود هرگونه اجتماعی موجب گسترش دامنه شیوع این ویروس در کشور خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهترین راه حل در شرایط فعلی عمل به توصیه‌های بهداشتی و ماندن در منازل است، تصریح کرد: کشور برای رسیدن به شرایط مناسب نیازمند یک عزم ملی در همه سطوح است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که همان طور که مسؤولان درمانی کشور هشدار دادند رفتن به سفر در این شرایط هدیه بردن ویروس برای سایر افراد جامعه است، بیان داشت: تنها راه قطع زنجیره انتقال در کشورمان، ماندن در منازل و پرهیز از حضور در اجتماعات غیر ضروری است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز همه بخش‌های کشور برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شده اند، خاطرنشان کرد: همراهی و همکاری مردم بخش مهمی از این عزم ملی است که عدم توجه به آن می‌تواند کشور را با یک شرایط بحرانی مواجه کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز پرستاران، پزشکان و سایر کادر درمانی کشور در خط مقدم جبهه سلامت حضور دارند، بیان داشت: باید با عمل به توصیه‌های بهداشتی، مدافعان سلامت را در عمل به وظایف واقعی خود یاری کنیم./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
#کرونا_را_شکست_می_دهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
درباره مدیریت بحران ها در رسانه ها در کشورهای غربی در مواردی مثل بیماری‌های همه‌گیر نیز پوشش رسانه‌ای طوری است که هم مهم‌ترین نکات بهداشتی را به مردم آموزش دهد و هم در عین هشدار نسبت به موضوع، فضا را ملتهب و خارج از کنترل نشان ندهد. به‌عنوان مثال در بحران کرونا، طبیعتا تصاویری از محیط بیمارستان منتشر می‌شود اما نکات قابل تأملی توسط رسانه‌ها رعایت شده است از جمله اینکه عکس‌ها و فیلم‌هایی از پرسنل بیمارستانی منتشر می‌شود که با آرامش در حال رسیدگی به بیمار یا در حالت نشسته هستند و ناخودآگاه به مخاطب احساس آرامش و اطمینان منتقل می‌شود. اغلب در حالت نشسته مشغول انجام کاری مثل پر کردن یک فرم اداری هستند، یا اگر بالای تخت بیمار ایستاده‌اند، همراه با تجهیزات و با طمأنینه قرار دارند. تصاویری که در آن پزشکان و پرستاران در حال حرکت سریع یا دویدن هستند، کمتر دیده می‌شود تا فضای بیمارستان مضطرب و متشنج نشان داده نمی‌شود. حتی چهره کادر درمانی در عکس‌ها مضطرب و پریشان نیست.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
مردم کرونا رو اصلا جدی نگرفتن امروز رفتم بازار از شلوغی بازار شوکه شدم!!..ایتالیا هم رفت سراغ قرنطینه سازی مثل چین..ایران با این وضع تنها کشور دنیا میشه با رشد صعودی اگر هم مثل ترکیه و عربستان بریم سراغ سانسور با تست مثبت مسافرین ایرانی همه چیز لو میره...تنها راه ورود جدی نظامیان و یک قرنطینه یک ماهه هست در کشور
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
بسیاری از کسب و کارها در این ایام کساد است.
بیکاری عمومی داره میشه.
افراد کم بضاعت و مستمند در این اوضاع به سختی مایحتاج تهیه می کنند.
الان وقت ترحم به همدیگر است.
نماد جود و بخشش در اسلام این روزها خودشو نشون میده.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
این همه مسئولین سفارش میکنن مسافرت نرید.
اما بازم میریزن توی شهرهای مسافرتی.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
برای از بین بردن ویروس کرونا، رعایت بهداشت جمعی و محیطی در کنار بهداشت فردی امری ضروری است.
0
0
عبد الله ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
توزیع پک بهداشتی شامل ماسک، دستکش و داروی امام کاظم علیه السلام توسط موکب طلاب و بسیجیان مسجد طفلان مسلم کرمان به جای شربت و شیرینی ولی متأسفانه در سکوت رسانه‌ای!
مدیریت توزیع به نحوی بود که مانع تجمع میشد. افراد به صورت تک تک و با فاصله از یکدیگر داخل صف هدایت می‌شدند و هنگام ورود به صف، دستهای آنها ضدعفونی میشد.
ای کاش صداوسیما جهت فرهنگ‌سازی هم که شده زحمت گرفتن یک گزارش را به خودش می‌داد.
اجر همه‌شون با حضرت زهرا سلام الله علیها.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
کرونا اکنون به بخشی از زندگی روزمره در ایران بدل شده. روز نخست که این ماجرا آغاز شد سوال اصلی برای من این بود که جامعه در مقابل آن تا چه حد تاب آوری خواهد داشت، حکومت چقدر آماده مدیریت آن خواهد بود و دشمن سعی خواهد کرد آن را برای ایجاد یا تشدید کدام روندها به خدمت بگیرد؟ اینها سوال هایی است که از منظر امنیت ملی بسیار مهم تلقی می شود. این نخستین بار است که ایران درگیر یک مسئله بیولوژیک در ابعاد ملی شده. ما هنوز شواهد کافی برای ارزیابی اینکه این ویروس تا چه حد یک محصول آزمایشگاهی است نداریم. هر چه که هست، جامعه و حکومت در ایران بسیار تاب آورتر، عاقلانه تر و نسبت به پیش بینی ها غیرمنتظره، عمل کرده. در مواجهه با بحرانی در این ابعاد، گسیختگی و هیجان زدگی جامعه یک واکنش بسیار محتمل است اما جامعه ایرانی با وجود اینکه در معرض کمبودهای آزاردهنده ای است منسجم و با آرامش رفتار کرد. جامعه ای که به ازدحام عادت دارد در زمانی کوتاه عادت دیرین خود را ترک کرده. احتکار خانگی بسیار کمتر از پیش بینی هاست و قدرت تطبیق جامعه با قواعد جدید بهداشتی از بسیاری از جوامع ظاهرا پیشرفته بیشتر و سریع تر است. با وجود فقدان سابقه درگیری با موارد مشابه در گذشته، که طبعا نتیجه آن نبود پروتکل ها و رویه های استاندارد و تمرین شده است، دستگاه های درگیر برغم برخی سردرگمی های جزئی در آغاز راه، اکنون بر مسئله مسلط شده اند. در مواجهه با پدیده های اپیدمولوژیک مهم ترین خطر شکل گیری هرج و مرج، درگیر شدن بخش های مختلف جامعه با هم، تشدید بی اعتمادی و فروپاشی سیستم های مدیریت و خدمات دهی اجتماعی است. کسانی که در صف اول مبارزه در چنین بحران هایی درگیرند معمولا خیلی زود به شکننده ترین گروه جامعه تبدیل می شوند اما جامعه پزشکی و درمانی در ایران با روحیه ای خیره کننده عمل کرده است. و از همه مهم تر، بحران هایی از این دست نیاز جامعه را به رهبری ملی که زمام امور را در دست نگه دارد، به جامعه آرامش بدهد و نمادی از نظم، بهبود و تکیه گاهی برای ملت باشد، بسیار جدی می کند. ایران در این روزها از این نعمت نیز تمام و کمال برخوردار بوده. من تردید ندارم و شواهد بسیاری هست که دشمنان مردم ایران هیچ باک نداشتند و بلکه مشتاق بودند که جامعه فروبپاشد، حکومت فلج شود و ایران با یک بحران سراسری مواجه شود. حالا هم می بینید که کل سیستم اطلاعاتی خور را به ماشین تولید دروغ تبدیل کرده اند. کرونا ویروس خطرناکی است اما روندهایی را در ایران ایجاد کرده و به سنت هایی شکل داده که رویارویی با بحران هایی بسیار بزرگ تر را ساده خواهد کرد.
0
0