۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۶۴۲۸۹۵

بسیج امکانات سپاه کربلا برای مقابله با ویروس کرونا + عکس

بسیج امکانات سپاه کربلا برای مقابله با ویروس کرونا + عکس
درپی شیوع و گسترش ویروس کرونا در مازندران و کمبود برخی اقلام بهداشتی، سپاه کربلا با بهره گیری از ظرفیت های استانی و شهرستانی خود به مقابله با این ویروس پرداخت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، در پی شیوع و گسترش ویروس کرونا در سطح کشور و به تبع آن استان مازندران و همچنین کمبود برخی اقلام بهداشتی سپاه کربلا و نواحی تابعه آن با بهره گیری از ظرفیت های استانی و شهرستانی به مقابله با این ویروس پرداختند.
 
تحویل بیش از ۲۰ هزار ماسک و گان بیمارستانی به مراکز درمانی بهشهر
بسیج امکانات سپاه کربلا برای مقابله با ویروس کرونا + عکس
سرهنگ پورقربان، فرمانده سپاه شهرستان بهشهر گفت: خواهران بسیجی و خیاط به‌صورت شیفتی و حتی شبانه روزی در حال فعالیت هستند و روزی بیش از هزار ماسک و گان بیمارستانی تولید می‌کنند که به حول قوه الهی بیش از ۲۰ هزار ماسک و گان بیمارستانی تحویل ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان و شبکه بهداشت و درمان بهشهر داده شود.

وی با اشاره به این که سپاه همیشه خود را خادم و نوکر مردم می‌داند و در همه حوادث نیز خود را سپر بلای مردم می‌کند، تاکید کرد: مردم نگران نباشند چرا که بسیج همگام مردم با جامعه پزشکی در کنار شهروندان برای مقابله با ویروس کرونا تمام قد ایستاده است و در کنار هم ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.

                                  تولید انبوه ماسک و لباس یک بار مصرف بیمارستانی در رامسر 
 
بسیج امکانات سپاه کربلا برای مقابله با ویروس کرونا + عکس
فرمانده سپاه رامسر از تولید انبوه ماسک و لباس یک بار مصرف بیمارستانی داد و گفت: نحوه توزیع لوازم بهداشتی اطلاع رسانی خواهد شد.

سرهنگ خمسیه با اشاره به تولید و توزیع ماسک بهداشتی و محلو‌های ضدعفونی بین مردم گفت: پس از تلاش چند روزه در تامین لوازم اولیه با تلاش گروه‌های جهادی و مشارکت مردم، تولید انبوه ماسک و گان بیمارستانی برای توزیع رایگان بین مردم با اولویت مراکز درمانی، بهداشتی و بیماران را آغاز کرده ایم.

وی در ادامه یادآور شد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی بصورت خودجوش کار تهیه، تولید، ضدعفونی و بسته بندی را انجام می دهند.

فرمانده سپاه رامسر در پایان از خیرین خواست تا برای خرید ملزومات اولیه و همچنین تهیه سبدکالا برای نیازمندان ایام شیوع کرونا آستین همت را دوباره بالا بزنند.

                                               توزیع روزانه ۵ هزار ماسک بهداشتی بین مردم
بسیج امکانات سپاه کربلا برای مقابله با ویروس کرونا + عکس
فرمانده سپاه قائم شهر از راه اندازی کارگاه تولید ماسک بهداشتی خبر داد و گفت: مجوز راه اندازی این کارگاه صادر شد و پیش بینی می‌شود روزانه پنج هزار ماسک بهداشتی به همراه محلول‌های ضدعفونی مورد تایید بهداشت، بصورت پک‌های بهداشتی بین مردم توزیع شود.

سرهنگ حسین علیزاده با اعلام اینکه ۱۵ ایستگاه سلامت در گلوگاه‌های شهر برپا کردیم، افزود: بسیجیان به صورت خودجوش در این پایگاه‌ها علاوه بر توزیع پک‌های آموزشی که از مراکز بهداشت و درمان می‌باشد، خودرو‌های شخصی، اسنپ ها، آژانس‌ها و ماشین‌های که در رفت و آمد هستند را با سمپاش‌ها ویروس کشی می‌کنند که این کار با استقبال خوب مردم مواجه شد.

علیزاده با بیان اینکه ضدعفونی معابر، اماکن پررفت و آمد، بازار‌ها و پاساژ‌ها هم عفونت زدایی شد، خاطر نشان کرد: سپاه کمپ‌های اعتیاد، کلانتری ها، مساجد، پارک‌ها هم ضدعفونی کرد.

فرمانده سپاه قائم شهر در ادامه از ضدعفونی محوطه بیمارستان‌های رازی و، ولی عصر (عج) هم خبر داد و اضافه کرد: سپاه با خودر‌های جنگ نوین و طی یک رزمایش پدافند زیستی محوطه بیمارستان‌ها را گندزدایی کرد که علاوه بر استقبال کادر درمانی، روحیه مضاعفی هم برای پزشکان وپرستارن و مراجعه کنندگان در برداشت.

علیزاده در ادامه از بکارگیری بسیجیان در نانوایی‌ها هم گفت و خاطرنشان کرد: که بسیجیان داوطلب در نانوانی‌ها با رعایت نکات بهداشتی در توزیع نان به مردم، به نانوا‌ها کمک میکنند.

فرمانده سپاه قائم شهر در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی کارگاه تولید ماسک‌های بهداشتی خبر داد و گفت: مجوز راه اندازی این کارگاه صادر شد و پیش بینی می‌شود روزانه ۵ هزار ماسک بهداشتی بهمراه محلول‌های ضدعفونی مورد تایید بهداشت، بصورت پک‌های بهداشتی بین مردم توزیع شود.

علیزاده با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر به دلیل جووحشتی که در سطح شهرستان حاکم بود، خاطرنشان کرد: الحمدالله با اقدامات پیشگیرانه تیم‌های علمیات روانی و اطمینان خاطر دادن به مردم برای توزیع اقلام بهداشتی، شاهد آرامش نسبی در شهر هستیم.

                                         اعزام بسیجیان برای کمک به کادر درمانی در مهار کرونا
بسیج امکانات سپاه کربلا برای مقابله با ویروس کرونا + عکس
فرمانده سپاه شهرستان محمودآباد از اعزام ۳۶ بسیجی خواهر و بردار برای کمک به کادر درمانی شهرستان خبر داد و گفت: این نیرو‌ها درجهت آموزش در سطح شهرستان بکاگیری می‌شوند.
 
سرهنگ اسماعیل ابراهیم‌نژاد به اعلام آمادگی نیرو‌های بسیجی در نانوایی‌ها اشاره کرد و افزود:بخاطر رعایت مسائل بهداشتی همکاری خوبی با حوزه بسیج اصناف صورت گرفت.

وی همچنین از گند زدایی مساجد ومحلات با همکاری فرماندهان، بسیجیان پایگاه‌های مقاومت و شورا‌ی محل و دهیاری خبر دادو اضافه کرد:سپاه با تجهیزات لجستیکی خود اقدام به گندزدایی و ضدعفونی کردن سطح شهر کرد.

ابراهیم نژاد به برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح پایگاه‌های مقاومت اشاره کرد و گفت: تهیه دستکش و تولید ماسک توسط گردان کوثر وتوزیع بسته‌های بهداشتی در سطح شهرستان، با مشارکت پایگاه مقاومت و دهیار وشورا‌های محلات هم انجام شد و این فعالیت‌ها ادامه دارد.

36 هزار دستکش بهداشتی احتکار شده در آمل کشف شد
سرهنگ جابر عسکری گفت: همزمان با شیوع و بروز علائم اولیه ویروس کرونا ابلاغیه مبنی بر شناسایی و برخورد با محتکران کالا با اولویت ماسک‌های بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده، مواد شوینده و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این ویروس ابلاغ شد و به دنبال آن طرح سراسری مقابله با احتکارکنندگان تجهیزات بهداشتی در کشور اجرا شد.

فرمانده سپاه آمل با اشاره به تشدید نظارت بر بهداشت عمومی و تاکیدات فرماندهی کل سپاه پاسداران در راستای مقابله با ویروس کرونا افزود: سپاه ناحیه آمل نیز گشت‌های ویژه‌ای را فعال کرد که با هماهنگی دادستانی آمل، ۱۸ هزار جفت دستکش بهداشتی کشف و تحویل بیمارستان امام خمینی (ره) آمل شد تا در مصارف بهداشتی و مبارزه با ویروس کرونا استفاده شود.

عسکری اضافه کرد: در شرایطی که اوضاع اقتصادی تورم و گرانی، وضعیت معیشتی مردم را سخت کرده، نواحی بسیج برابر ابلاغ سازمان بسیج ماموریت رصد و شناسایی محتکران کالا را برعهده دارد.

فرمانده سپاه آمل با اشاره به اینکه شبکه مردمی بسیج ظرفیت خوبی در کنار نیرو‌های امنیتی و انتظامی است، ادامه داد: با توجه به اتفاقات ناشی از بیماری کرونا، افراد سودجو و فرصت‌طلب بدانند که چنین اقدامی، اوضاع اقتصادی جامعه را ناآرام می‌کند و دراین راستا بسیج در صورت هرگونه مشاهده احتکار، بدون هیچ اغماضی با سود جویان برخورد قاطع خواهد کرد.

                              تولید ۱۰۰۰ دست لباس یک بار مصرف بیمارستانی توسط سپاه چالوس
بسیج امکانات سپاه کربلا برای مقابله با ویروس کرونا + عکس

فرمانده سپاه شهرستان چالوس از تولید هزار دست لباس یک بار مصرف بیمارستانی توسط سپاه چالوس خبر داد وگفت:بسیج همه امکانات را برای جلوگیری از شیوع کرونا به کار گرفته است.

سرهنگ عابدین داغمه فرمانده سپاه شهرستان چالوس، از تولید هزار دست لباس یک بار مصرف بیمارستانی برای بیمارستان‌های شهرستان خبر داد و گفت: با تهیه مواد اولیه و در اختیار گذاشتن آن به کارگاهی در شهرستان چالوس لباس یکبار مصرف بیمارستانی و ماسک به تعداد هزار عدد تهیه می‌شود.

داغمه چی با اشاره به بحران کرونایی اضافه کرد: بسیج همه امکانات را برای جلوگیری از شیوع این بیماری بکار گرفته و مدافعان حریم سلامت بسیج سازندگی شهرستان چالوس توانستند در تهیه لباس‌های یک بار مصرف بیمارستانی و ماسک اقدامات خوبی انجام دهند.

به گفته فرمانده سپاه چالوس ضد عفونی کردن اماکن عمومی و پرتردد در شهرستان چالوس نیز از سوی بسیج هم اجر شد و ادامه دارد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات