۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۴۲۷۰۸

کانون حمایت از طلاب ممتاز حوزه علمیه مازندران راه اندازی شد

کانون حمایت از طلاب ممتاز حوزه علمیه مازندران راه اندازی شد
کانون حمایت از طلاب ممتاز حوزه علمیه با هدف شناسایی و ساماندهی طلاب نخبه در مازندران راه اندازی شد.
دانیان دهقانیان، مؤسس و مدیر کانون حمایت از طلاب ممتاز حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گفت: این کانون با شماره ثبت ۸۴۴ همزمان با ولادت با سعادت امام محمدتقی (ع)، تأسیس و به بهره برداری رسید.

وی، حوزه‌های علمیه را مرکز پرورش عالمان و فرهیختگان بزرگ دینی معرفی کرد و افزود: این شخصیت‌های بزرگ در طول تاریخ با عمل به وظیفه و تکلیف خود هویت و شاکله اصلی جامعه دینی را شکل دادند.

دهقانیان در ادامه سخنان خود، معرفی، تشویق و حمایت از استعداد‌های تحصیلی و تبلیغی را از جمله مهم‌ترین اهداف راه اندازی این کانون در استان عنوان کرد و گفت: حرکت به سمت نخبه داری و نخبه پروری رویکرد و راهبرد مهم کانون حمایت از طلاب ممتاز حوزه علمیه مازندران است.

وی با تأکید بر این که فعالیت این کانون مستقل بوده و از حمایت هیچ دستگاه دولتی و خصوصی بهره‌مند نیست، خاطرنشان کرد: این کانون از نظرات خیرخواهانه مدیران استانی و کشوری، اساتید موفق حوزه و دانشگاه، تجارب بنیاد نخبگان، مدیران محترم مدارس علمیه و طلاب و همه دلسوزان مسیر اهل بیت (ع)، استقبال و استفاده بهره‌مند خواهد شد.

مؤسس کانون حمایت از طلاب ممتاز حوزه علمیه مازندران، ایجاد بانک نخبگان حوزوی در زمینه‌های مختلف را از دیگر برنامه‌ها و اهداف این کانون عنوان کرد و گفت: حمایت مالی و به کار گیری نخبگان حوزوی در زمینه‌های تخصصی از جمله برنامه‌های این کانون است.

دهقانیان به ایجاد شناسنامه الکترونیکی برای هر طلبه با قید تخصص و استعداد آن‌ها در این کانون اشاره کرد و افزود: در حال حاضر طلاب نخبه و متخصصی در سطح مدارس علمیه مشغول به تحصیل هستند که با شناسایی و ساماندهی این افراد از تخصص و توانمندی آن‌ها در بخش‌های مختلف استفاده خواهد شد.

وی با تأکید براین که این کانون تریبون طلاب با استعداد و متخصص حوزه علمیه استان خواهد بود، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد از همه ظرفیت‌های موجود برای شناسایی و معرفی این طلاب نخبه و با استعداد به مردم استفاده کنیم.

مؤسس کانون حمایت از طلاب ممتاز حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر خلبان، پزشک، ورزشکار، داروساز و سایر تخصص‌ها به عنوان طلبه در سطح حوزه علمیه استان مشغول به فراگیری علوم حوزوی هستند، بیان داشت: هدف این کانون شناسایی، ساماندهی و بهره گیری از توان این افراد متخصص در سایر بخش‌ها است. /۹۵۰/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات