۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۶۴۲۵۹۱

تعیین تکلیف ۴۵۲ پرونده حقوقی موقوفات در مازندران

تعیین تکلیف ۴۵۲ پرونده حقوقی موقوفات در مازندران
معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه مازندران از تعیین تکلیف بیش از ۴۵۲ پرونده حقوقی از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، مرتضی حبیب‌نوری معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران از تعیین تکلیف بیش از ۴۵۲ پرونده حقوقی از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و گفت: در این مدت اجرای حکم ۴۳ پرونده حقوقی موقوفات انجام شده است.

وی با اشاره به این که در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی در اخذ اسناد مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه استان داشته‌ایم، افزود: همه کارشناسان حقوقی و ثبتی ادارات اوقاف در شهرستان‌ها و اداره کل با عزم جدی در حال پیشبرد اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه هستند.

حبیب‌نوری با اعلام این که اخذ سند مالکیت موقوفات گام مهم و ارزشمندی در راستای تثبیت مالکیت موقوفات و اجرای نیت واقفان نیک اندیش است، گفت: تثبیت مالکیت موقوفات و اخذ سند مالکیت از اولویت‌های مهم اداره کل اوقاف این استان به‌شمار می‌رود.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: درآمد حاصل از موقوفات بر اساس نیات واقفان صرف می‌شود و این موضوع به‌طور جدی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تعیین تکلیف بیش از ۵۱ پرونده حقوقی مهم، گفت: ده هزار و ۱۲۰ پلاک از موقوفات و رقبات ۱۱ ماه امسال در استان سنددار شدند.

حبیب‌نوری از تنظیم سه هزار و ۲۵۰ سند اجاره موقوفات در مازندران خبر داد و افزود: نه هزار و ۳۵۱ سند اجاره موقوفات تا پایان بهمن ماه امسال تجدید شده است.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان با تاکید بر همکاری نهاد‌ها و مردم در پرداخت بموقع اجاره موقوفات در راستای اجرای نیات، گفت: تلاش اداره کل اوقاف مازندران برای وصول مطالبات سبب شد تا مطالبات زیادی از مستاجران موقوفات وصول شود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات