۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۶۴۲۷۱۰
معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا خبر داد؛

فعالیت ۶ محور عملیاتی قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا در مهار کرونا

فعالیت ۶ محور عملیاتی قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا در مهار کرونا
معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا گفت: قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا در ۶ محور عملیاتی علیه کرونا فعالیت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، دکتر مجتبی بلباسی، معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا با اشاره به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه کربلا گفت: این قرارگاه در شش محور در حال فعالیت است و با علوم پزشکی مازندران همکاری دارد.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا به تشریح محور‌های عملیاتی قرارگاه پدافند زیستی سپاه استان پرداخت و بیان کرد: رصد و پایش اطلاعاتی در جهت مبارزه با محتکران و کشف انبار احتکار تجهیزات پزشکی فعال شده است تا این لوازم در اختیار کادر درمانی قرار بگیرد.

دکتر بلباسی محور دوم فعالیت قرارگاه پدافند زیستی سپاه را گندزدایی و ضدعفونی کردن کانون‌های سطح شهر و معابر با ماشین‌های عملیاتی در قالب گردان‌ها رزم برشمرد و افزود: همه ظرفیت‌های بسیج اقشاری از بسیج دانشجویی تا بسیج ادارات و خواهران برای مهار کرونا درمازندران پای کار آمدند.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا از راه اندازی خط تولید ماسک، دستکش و لوازم بهداشتی در مازندران هم خبر داد و آن را از محور‌های عملیاتی قرارگاه زیستی سپاه خواند و اضافه کرد: جهادگران سلامت اعم از پیشکسوتان سلامت در دوران دفاع مقدس و نیز پزشک یاران پاسدار برای بکارگیری در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به خط شدند.

دکتر بلباسی با اعلام آمادگی بیمارستان ولایت در ساری برای ارائه خدمات به مردم یادآور شد: سپاه استان با داشتن دو بیمارستان و ۱۴ مرکز درمانی برای مقابله با کرونا در خدمت مردم است.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا با تاکید براینکه امروز میدان جهاد در بیمارستان‌ها گسترده شده، گفت: بسیج دانشجویی هم می‌تواند به کمک کادر پرستاری و پزشکی بیاید.

دکتر بلباسی در ادامه از همکاری بسیجیان داوطلب برای رصد نقاط آلوده و اطلاع رسانی آن به پایگاه‌های محلات برای گندزدایی یادآور شد: در کنار کمک به کادر درمانی، آموزش تخصصی به عموم مردم برای مهار کرونا بسیار مهم است.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا در پایان کمک خیرین برای تهیه تجهیزات پزشکی را لازم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که این بلا از کشور ما رفع خواهد شد، این تازه آغاز راه است و از طرفی این آزمون بزرگی نیز برای همه ما است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات