۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۴۲۹۸۹

از هند خبر‌های خوبی نمی‌رسد

از هند خبر‌های خوبی نمی‌رسد
زنده زنده سوزاندن، زجرکشی و زنده به گوری و تخریب مساجد و خانه‌های مسلمانان از جنایت‌هایی است که در حق مسلمانان هند صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، چندی پیش در هند قانونی تصویب می‌شود که بر اساس آن، همه اقلیت‌های مذهبی (که بیش از ۶ سال در هند زندگی کردند) به جز مسلمانان، می‎توانند تابعیت هندی دریافت کنند.

تصویب این قانون ناعادلانه، بهانه‌ای می‌شود تا هندو‌های تندرو، به پشتوانه حمایت سیاست‌مداران نژادپرستی، چون «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند و سکوت عامدانه‌ی "اوانجلیستهای" جامعه بین المللبه جان مسلمانان مظلوم بیفتند و از هیچ وحشی‌گری و سبعیتی فروگذار نکنند. از زنده زنده سوزاندن گرفته تا زجرکشی و زنده به گوری و تخریب مساجد و خانه‌های مسلمانان.

جنایت‌هایی که دیدن آن‌ها، قلب هر انسان آزاده، به ویژه مسلمانی را به درد می‌آورد و چنان که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب فرمودند: "قلب مسلمانان جهان را جریحه دار کرده است".

جا دارد از این سیاستمداران خود باخته پرسیده شود که آیا شما میراث‌داران «مهاتما گاندی»، رهبر مبارزان استقلال هند از استعمار، هستید؟ کسی که در دوران مبارزه‌اش گفته بود:"عدم خشونت، بزرگترین قدرت بشریت و قوی‌تر از هر سلاح کشتار جمعی ساخت انسان است! "

راستی کجایند مدعیان دفاع از حقوق بشر؟ کجایند برگزار کنندگان کمپین‌های نه به خشونت؟ چرا انگار این همه وحشی گری را کسی نمی‌بیند؟!

آری در سایه این "جنونِ بی تفاوتی" در دنیاست که دولت خود باخته هند، وقاحت را از حد گذارنده و نه تنها کاری نمی‌کند که حتی نسبت به موضع گیری نه چندان مقتدارنه و توییتری وزیر خارجه ایران، اعتراض کرده و سفیر ایران را فرا می‌خواند.

این جاست که باید ملت‌های آزاده‌ی جهان، سکوت مرگبار حاکم بر جهان را بشکنند و فریاد عدالتخواهی سر دهند تا، چون پتکی بر فرق آنان که مردانگی و انسانیت را به منجلاب نامردی کشانده‌اند، فرود آید.

زمان آن رسیده است که عالم، فریاد یا منجی سر دهد تا آسمان دنیا، به تابش خورشید ظهور روشن گردد!

وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ، وَناصِراً لِمَنْ لَایَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ... /۹۴۵۶/د102/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات