۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۶۴۳۰۴۰
حجت الاسلام پناهیان مطرح کرد؛

اثرات ویژه نماز جعفر طیار در زندگی روزمره ما

اثرات ویژه نماز جعفر طیار در زندگی روزمره ما
استاد حوزه علمیه گفت: به فرموده امام رضا، هرکس این نماز را بخواند، گناهانش بخشوده می‌شود حتی اگر به تعداد شن‌های بیابان یا کف دریا باشد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراسمات مذهبی از جمله مراسم معنوی اعتکاف، مقام معظم رهبری برای استفاده هرچه بهتر از این ایام، خواندم نماز جعفر طیار را سفارش فرمودند.

حجت‌الاسلام پناهیان، در کلیپی پیرامون جایگاه این نماز عنوان کرد: این نماز انقدر برکت دارد که باید اصلا اسمش را نماز پیامبر اکرم گذاشت.

وی افزود: امام رضا معمولا نماز جعفر را به جای نماز شب می‌خواندند و بعدش سه رکعت را می‌خواندند.

پناهیان با برشمردن خواص نماز جعفر اظهار داشت: اگر ما چهل روز این نماز را بخوانیم، یکی از خواصش این است که عبادت‌هایمان باحال می‌شود. یک خاصیت دیگرش این است که کارهای روزمره‌ات زودتر انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: 90 درصد کار راه نیفتادن‌های ما در دنیا، بین خودمان و خدا است؛ هیچ ربطی به کس دیگری ندارد. تقصیر خودمان است.

این استاد حوزه بیان کرد: بعضی می‌آیند و می‌گویند؛ آقا! این نماز سه ربع طول می‌کشد؟ ما انقدر از این سه ربع‌ها هدر می‌دهیم که این‌ها پیشش هیچ است. هرکسی هروقت اوج پیک کاری‌اش است، در همان ایام حال دنیا را بگیرد و نماز جعفر بخواند؛ آنوقت می‌بینی وقت هم اضافه آوردی! این‌ها تجربه شده است.

پناهیان در پایان ضمن نقل خاطره‌ای از آیت الله بهجت، به بیان برکت این نماز پرداخت و گفت: خاطره‌ای از آقای بهجت به نقل از فرزندشان است که می‌گفتند؛ اوج ساعت‌های درسی‌شان بود؛ ایشان در همین ایام برنامه عباداتشان را هم سنگین‌تر کردند. به ایشان عرض کردم که برنامه‌های عبادات خود را کم‌تر کنید تا به درس برسید؛ ایشان فرمودند که من به تجربه دریافتم، وقتی آدم در عبادت سنگ تمام می‌گذارد، کارها آسان‌تر می‌شود. /882/ 203/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
آیدا
United Arab Emirates
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵
عالی بود مرسی واقعا بین اینهمه آشفتگی و سردرگمی با خوندن این مطلب امیدوار شدم/خدا خیرتون بده ان شاءالله
4
0