۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۴۳۴۲۴
دبیر شورای عالی حوزه در گفت‌وگو با رسا:

مردم از گنجینه گرانبهای دعا و توسل برای رفع بلایا غفلت نکنند

مردم از گنجینه گرانبهای دعا و توسل برای رفع بلایا غفلت نکنند
آیت الله بوشهری با تأکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی به عنوان یک لازم شرعی و دینی تأکید کرد که در کنار آن، مردم از گنجینه گرانبهای دعا و توسل برای رفع بلایا غافل نباشند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه برطرف شدن بیماری ها و گرفتاری ها نیازمند عنایت ویژه خداوند متعال است، گفت: ما در ماه رجب که ایام شریف و مبارکی است، قرار دادیم که فرصتی مناسب برای توجه و حاجت خواستن از خداوند متعال است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در کشور به وجود آمده و شیوع این ویروس منحوس، مردم کشور ما باید روی دو نکته اساسی توجه داشته باشند که یکی توجه به سلامت معنوی و دیگری سلامت جسمی است.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: در حقیقت نکته اول مسأله، رعایت بهداشت و مراقبت های پزشکی است که مردم باید حتما آنها را مدنظر قرار بدهند و آنچه مسؤولان بهداشت راجع به نظافت و پاکیزگی و ضدعفونی و پرهیز از مسافرت ها و تجمع ها برای حفظ جان انسان ها می‌گویند را رعایت کنند.

وی با بیان این که رعایت مسائل بهداشتی از نظر دینی و شرعی نیز لازم است، گفت: در کنار همه این مسائل و مراقبت ها ما دریایی از گنجینه گرانبهای دعا و توسل به اهل بیت(ع) را داریم که نباید از آن غلفت کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه یادآور شد: در این ایام به ویژه با توجه به سفارشی که رهبر معظم انقلاب کردند و از لسان معصومین هم وارد شده، نماز جعفر طیار خیلی مورد تأکید و سفارش است چراکه عمل بسیار مجربی برای استجابت دعا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: مردم عزیز ما از فرصت ماه رجب نسبت به خواندن ادعیه و زیارت عاشورا و دعای توسل و سایر موارد غفلت نکنند تا به برکت این دعاها، پزشکان و پرستان نیز در کار پزشکی خود توفیق پیدا کنند و این بلیه از سر کشور ما و هم کشورهای مبتلا رفع شود./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
این جمله قابل تقدیره:
در کنار همه این مسائل و مراقبت ها ما دریایی از گنجینه گرانبهای دعا و توسل به اهل بیت(ع) را داریم که نباید از آن غلفت کنیم.
1
0