۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۴۳۴۳۹
آیت الله غروی در گفت‌وگو با رسا:

ویروس شایعات و فضای مجازی بدتر از کرونا است

ویروس شایعات و فضای مجازی بدتر از کرونا است
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که کرونا نباید موجب غفلت مردم و مسؤولان از دیگر مسائل کشور شود، گفت: امروز ویروس شایعات و فضاهای مجازی بدتر از کرونا است.

آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نسبت به شیوع بیماری کرونا و لزوم اهتمام برای کنترل آن واکنش نشان داد و گفت: کرونا یکی از ابتلائاتی است که بیش از صد کشور جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که باید گریز و درمان از آن را با رعایت توصیه های بهداشتی جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: بهترین توصیه ها این است که تا جایی که می‌شود رفت و آمدهای غیر ضروری را قطع کنیم و بیشتر در خانه بمانیم یا اگر در صورتی که وضعیت مشکوکی احیانا داشته باشیم و حتی در صورتی که انسان با این بیماری درگیر شود برای بهبود و عدم شیوع لازم است که از خانه خارج نشود.

آیت الله غروی خاطرنشان کرد: به هرحال زمان می گذرد اما مهم است که با توجه به توصیه ها و درمان هایی از جمله خوردن مایعات برای جلوگیری از شیوع آن تلاش کنیم و افراد خاص به ویژه بیماران و کسانی که سن و سال بالایی دارند، مقاومت بدنی پایینی دارند یا مشکل ریوی و تنفسی و قلبی دارند یا مشکل کلیوی و کبدی دارند باید توجه بیشتری داشته باشند چون آنها بیشتر در معرض خطر هستند.

وی با بیان این که مردم عزیز ما نباید با کوچکترین علامتی به مراکز درمانی و بیمارستان ها مراجعه کنند، گفت: خود بیمارستان ها و درمانگاه ها و حتی داروخانه بیشترین زمینه را برای واگیری این بیماری دارد، در نتیجه بهترین جا منزل است و مراجعه سریع به مراکز درمانی کار صحیحی نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: مردم ما لازم است در این ایام بیشتر مراقب غذاها باشند و مایعات بیشتری مصرف کنند و از طرف دیگر، روحیه انسان نقش بسیار مهمی در مقاومت بدن دارد و در ماه رجب که رحمت الهی می ریزد توجه به دعا و توسل به ائمه ضرورتی غیرقابل انکار است.

وی بخشی از بیماری ها را به دلیل عملکرد بد انسان ها ارزیابی کرد و گفت: در روایات هست که وقتی گناه شیوع پیدا کند بیماری هایی هم پدید می آید، بنابراین لازم است با توبه، به خدا توجه کنیم تا مشمول الطاف خاص خداوندی قرار بگیریم و به این هم توجه داشته باشیم که جنبه های معنوی برای خودمان و دیگران و کسانی که مبتلا به بیماری هستند نقش بسیار مهمی دارد.

آیت الله غروی تصریح کرد:  یک نکته مهم این است که ما گاهی بدتر از کرونا را در جامعه داریم که از آن غفلت کرده ایم؛ مشکلات اخلاقی در جامعه ما و بی بند و باری ها زمینه ای برای از هم پاشیدن خانه ها و خانواده ها شده که به عقیده من بدتر ازکرونا است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: ماه رجب ماهی است که انسان باید به خودش بیاید و انسان خودش را برای ماه شعبان و رمضان آماده کند و اصلاحی روی خود و اطرافیان داشته باشیم، چون گاهی از سبک زندگی اسلامی فاصله می گیریم واز این ویروس های شبکه های مجازی  غفلت داریم.

وی شایعات مجازی و مسائل این چنینی را بدتر از کرونا دانست و گفت: این ویروس ها امروز بیشتر از گذشته به جامعه ما تزریق می‌شود، از این رو باید تلاش کنیم که جنبه های اخلاقی و معنوی و ظاهری و باطنی جامعه اصلاح شود تا جامعه سالمی داشته باشیم و تنها به تهدیدات جسمی توجه نکنیم بلکه به تهدیدات اخلاقی جامعه که روح و وحدت و خانوادها و نشاط معنوی را از ما می گیرد توجه بیشتری داشته باشیم./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
پدرم کرونا گرفته بود، بعد ۱۰ روز که پدرم در بیمارستان فرقانی بستری بود خدا رو شکر بهتر شد و دکتر مرخصش کرد
توی مسیر تا رسیدن به خونه پرسیدم اذیت نشدی، گفت بیمارستان جای بدیه اونم تو این وضعیت و توی بخش قرنطینه، اولش فکر کردم کارم تمومه پسرم، گفتم خدا نکنه

پدرم گفت فردای روزی که بستری شدم اتفاقی افتاد که گریه ام گرفت

پدرم با بی حالی گفت یک بیمار معلول ذهنی وارد اتاق کردن و تخت روبروی من خوابوندنش، کرونا گرفته بود مثل من،اصلا حوصله اعلام اینکه چرا این بیمار به اتاق من اوردید نداشتم، گفتم اینم یک بنده خداست، شام اوردن و با بی میلی مشغول خوردن شدم، دیدم بیمار معلول ذهنی چیزی نمیخوره، چند بار اومدن تو اتاق و بهش گفتن غذات بخور و رفتن سرشون خیلی شلوغ بود

از غروب یک عده آخوند اومده بودن و کارای بیمارها رو انجام میدادن، باهاشون صحبت میکردن و روحیه میدادن، کارای عجیب میکردن مثلا کف اتاق ها تمیز می کردن، ملحفه ها رو عوض می کردن یا کارای دیگه که گفتنش خوب نیست اما انجام میدادن.

ساعت حدود ۱۲ شب شد و یک طلبه وارد اتاق شد و گفت در خدمتم کسی کاری داره و نگاهش افتاد به بیمار معلول ذهنی که هنوز غذاش رو نخورده بود و بیدار بود، آخونده رفت کنارش گفت میخوای بهت غذا بدم که فقط نگاهش کرد، آخونده قاشق برداشت و تمام غذا رو قاشق قاشق گذاشت دهنش، سیر که شد براش تختش رو درست کرد و خیلی اروم گرفت خوابید.
فهمیدم گرسنه اش بود و خوابش نمی برد

گریه ام گرفت و تمام وجودم شد امید،
امید به اینکه تا وقتی چنین جوان هایی داریم میتونیم هر کاری کنیم

تو این چند روز آخوندها هر روز گروه گروه میومدن کارهای بیمارها رو، نظافت بیمارستان و صحبت با بیمارها رو انجام میدادن.
به من هر چقدر پول بدهند بعضی کارهایی که انجام میدادن رو انجام که هیچ، بهش فکر هم نمیتونم بکنم

خدا عزتشون بده

احسان
۲۰ اسفند
0
0