۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۴۳۴۶۵
امام جمعه موقت اصفهان:

تعطیلی مراسم ها و تجمعات حکم شرع و عقل است

تعطیلی مراسم ها و تجمعات حکم شرع و عقل است
حجت الاسلام رهبر با اشاره به ضرورت همکاری مردم با مسؤولان برای مبارزه با کرونا، گفت: بنابر حکم شرع و عقل تا رفع خطر باید از تجمعات و مراسم ها پرهیز کرد.

حجت الاسلام محمدتقی رهبری امام جمعه موقت اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه حفظ سلامت یک واجب است، گفت: مراسماتی نظیر نماز جمعه یک مستحب و اختیاری هستند و در حال اختیار انسان می‌تواند در صورتی که احتمال خطر برای او وجود دارد، گزینه دیگری را انتخاب کند و هرگز شرع ما انجام دادن چنین اعمالی همراه با خطرات جانی و مالی را جایز نمی‌داند.

وی در ادامه افزود: آنچه تصمیم گرفته شده است و مسؤولان امر تصمیم بر آن گرفته‌اند، این است که بنابر حکم عقل و شرع تا زمانی که اطمینان حاصل شود که بیماری کرونا از بین می رود و شیوع آن متوقف خواهد شد، نماز جمعه و دیگر تجمعات بزرگ مذهبی برپا نشود تا مانع گسترش این ویروس شده و از جان مردم حفاظت شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به لغو سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی در سال نو به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در میان مردم، تصریح کرد: اگر عدم برپایی مراسمات مذهبی و اجتماعات مختلف اشکالی داشت قطعا رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید از این موضوع حمایت نمی‌کردند اما شاهد هستیم این بزرگواران که الگو و مرجع ما در امور دینی هستند نیز حکم به لزوم پرهیز از اجتماعات تا زمان رفع خطر داده‌اند.

حجت الاسلام رهبر با تأکید بر ضرورت همراهی مردم با مسؤولان و صاحب نظران در زمینه مبارزه با بیماری کرونا، گفت: همراهی مردم با مسؤولان و تبعیت کردن از حکم عقل و شرع در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع این بیماری می‌تواند کشور را در شکست دادن این بیماری کمک کند و شاهد هستیم که علما و مراجع پیشگام از دیگران در این خصوص اقدامات و توصیه‌های لازم را انجام داده‌اند./1304/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
رهبر ایران سفر سالانه به مشهد و سخنرانی هرساله‌ رو کنسل کرد تا به همه بفهمونه که الان نه وقت مسافرته، نه وقت سخنرانی و جمع شدن دور هم. هر تصمیمی که خلاف هشدارهای وزارت بهداشت باشه، خریته! خریت خودتون رو به نام دین نزنید لطفا
0
0