۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۴۳۵۶۹
آیت‌الله حسینی همدانی:

شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان هستند

شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان هستند
امام‌جمعه کرج گفت: باید نسبت به شهدای مدافع حرم کارهای ویژه فرهنگی و تربیتی برای الگوسازی نسل نوجوان و جوان انجام شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیین رونمایی از پوستر فراخوان فعالان مردمی حوزه ایثار و شهادت البرز با حضور جمعی از اعضای قرارگاه وارثون خادمین فرهنگی ایثار و شهادت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج برگزار شد.

آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در این جلسه با اشاره به جنگ همه‌جانبه دشمن علیه نظام اسلامی، بیان داشت: دشمن در مقطع کنونی به دنبال ایجاد گسست نسلی بین مردم جامعه است.

وی در ادامه به تبیین اهداف دشمن در ایجاد گسست بین نسلی پرداخت و عنوان کرد: دشمن با ایجاد این گسست تلاش می‌کند تا داشته‌ها و ارزش‌های نسل قدیم به نسل جدید منتقل نشود.

امام‌جمعه کرج در ادامه از فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یکی از این ارزش‌ها نام برد و گفت: وجود شهدای مدافع حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام عامل شکست دشمن در این عرصه شد اما متأسفانه ما از این ظرفیت استفاده نمی‌کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی از شهدای مدافع حرم به‌عنوان بهترین الگوی امروزی برای نسل جوان جامعه یادکرد و اظهار داشت: شهدای مدافع حرم الگوهایی هستند که فرهنگ و ایثار شهادت در نسل‌های گذشته را زنده کردند.

وی در ادامه متذکر شد: باید نسبت به شهدای مدافع حرم کارهای ویژه فرهنگی و تربیتی برای الگوسازی نسل نوجوانان و جوانان انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در البرز در ادامه با تأکید بر اهمیت الگوسازی مناسب و معرفی به جامعه عنوان کرد: باید در تمامی زمینه‌ها الگوی مناسب به جامعه معرفی شود که به‌عنوان مثل پروفسور حسابی به‌عنوان یک دانشمند و پدر علم فیزیک ایران که حافظ قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و شاهنامه بود می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان در عرصه‌های علمی و دانشگاهی باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی از مدارس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نام برد و گفت: بحث فرهنگ‌سازی و الگو دادن به دانش آموزان باید در مدارس انجام شود.

وی با تأکید بر اهمیت نیرو سازی و توجه به تربیت نسل کودک و نوجوان جامعه، اظهار داشت: اولین اولویت در تمامی امور فرهنگی باید کودکان و نوجوان باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر تولید محتوای مناسب با قشر کم سن جامعه، پیشنهاد داد: باید تمام خاطرات شهیدان متناسب با سنین کودک، نوجوان و جوان بازنویسی و در اختیار آنان قرار داده شود.

آیت‌الله حسینی همدانی از طرح رهروان منتظر به‌عنوان یکی از برنامه‌های مناسب گروه سنی دانش آموزان یادکرد و خاطرنشان ساخت: برگزاری اردوها و جلسات مقطعی خوب است اما کافی نیست لذا باید به انجام کارهای مانا و ماندگار پرداخت.

وی در بخش پایانی بیانات خود با تأکید بر استفاده از نیروهای مردمی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، متذکر شد: نیروهای مردمی باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام داشته باشند و از طریق دستگاه‌ها حمایت و به سبک منسجمی عمل کنند.

گفتنی است فراخوان فعالان مردمی حوزه ایثار و شهادت استان البرز باهدف «توانمندسازی و آموزش‌های تکمیلی فعالان»، «برگزاری جشنواره‌های تخصصی و انتقال تجربیات» و «برگزاری نشست‌های تخصصی سالانه با حضور اساتید صاحب‌نظر کشوری و استانی» منتشر شد./1350/د102/ب1

ارسال نظرات