۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۶۴۳۶۷۹
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا نشانه اهتمام رهبر انقلاب به سلامت مردم است

تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا نشانه اهتمام رهبر انقلاب به سلامت مردم است
امام جمعه پردیسان با اشاره به بسیج همه ارکان نظام برای مقابله و شکست کرونا گفت: تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا در نیروهای مسلح نشانه اهتمام رهبر انقلاب به سلامت مردم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امروز در گفتار جمعه پردیسان با اشاره به اوضاع امروز کشور تحت تأثیر بیماری کرونا گفت: اینقدر نظام برای ریشه کنی این بیماری اهمیت می دهد که شاهد بودیم رهبر معظم انقلاب فرمان تشکیل قرارگاه درمانی و بهداشتی برای مقابله با کرونا را صادر کردند.

وی افزود: فکر رهبر معظم انقلاب قرارگاهی بوده و همواره در حال جهاد هستند و بر قرارگاه اقتصاد مقاومتی، قرارگاه فرهنگی نماز جمعه، قرارگاه های نظامی و دفاعی و قرارگاه پیشرفت وآبادانی تأکید داشتند و قرارگاه بهداشتی و درمان را نیز تشکیل دادند.

امام جمعه پردیسان با بیان این که هدف از تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی دفاع بیولوژیک در برابر ویروس منحوس کرونا است، اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمودند که کارهای این قرارگاه باید در هماهنگی با دولت و ستاد مبارزه با کرونا باشد.

وی ادامه داد: نکته مهم فرمایش رهبر معظم انقلاب این بود که قرائنی وجود دارد که احتمال حمله بیولوژیکی بودن این رویداد پرآفت و پرتلفات داده می شود، چینی ها اعلام کردند که از زمان مسابقات قهرمانی ارتش های جهان این ویروس به چین منتقل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که آمریکا شیطان اکبر است و هر نوع خباثتی از او بعید نیست، ابراز داشت: قبلا بیوتروریسم هم داشتیم یعنی با جریان های مرموزی مقامات را آلوده و مسموم می کنند که جریان خطرناکی بود و برخی از شخصیت های ما هم گرفتار شدند.

وی عنوان کرد: امروز کل نیروهای مسلح مانند یک صحنه جنگ در یک قرارگاه مجهز و نیرومند و پرتوان در مقابل این حمله بیولوژیک قرار گرفته اند، ظاهرا موضوع به اندازه ای قوی است که دولت حریف نمی شود، مثلا هرچه می گوید مسافرت نروید برخی به مسافرت می روند، ممکن است نیاز به قرنطینه شهرهایی مانند قم باشد که علما از ابتدا مخالف نبودند بلکه موافقت هم داشتند.

امام جمعه پردیسان قم هراسی به بهانه کرونا را توطئه ای برای بدبینی مردم ایران و جهان به قم دانست و خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت مرتب اعلام می کند که مردم باید به توصیه ها عمل کنند اما توجه ندارند، لابد به قدرت برتری نیاز است تا کنترل بیشتری داشته باشد تا این ویروس منحوس زودتر خارج شود، تشکیل قرارگاه بهداشتی ابتکار مهم رهبر انقلاب برای مدیریت اوضاع کشور بود.

وی اضافه کرد: قوای سه گانه باید فعال باشند، البته مجلس به جای این که فعال باشد، تعطیلی شده است اما قوه قضاییه با قدرت وارد شده و با محتکران که از خود این ویروس منحوس تر هستند و پست ترین انسان ها به شمار می روند برخورد می کند و نباید به آن ها رحم شود چرا که این افراد تروریست های خائنی هستند که دستگاه قضا باید با قدرت بیشتر با آن ها برخورد کند و نتیجه به مردم اعلام شود، دادرسی های طولانی کسی را نمی ترساند بلکه باید قاطع بود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که دولت و وزرای بهداشت، صنعت و نیرو فعال هستند، گفت: با توجه به احتمال حمله بیولوژیک خطر این ویروس بیشتر است و شاید دولت به تنهایی نتواند همه امور را کنترل کند، البته انگیزه دولت مقداری کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: این ویروس به داد مجلس در چند ماه باقی مانده رسید و فعلا خود، دولت و بودجه را تعطیل کردند و حتی نتواستند وزیر کشاورزی را انتخاب کنند و همه را بر عهده رهبر معظم انقلاب انداختند و ایشان حکم حکومتی دادند، سه قوه در مجموع کشش لازم را ندارند و رهبری یک مصلحت اهمی دیدند و به نیروهای مسلح دستور دادند به شکل یک قرارگاه وارد صحنه شوند.

امام جمعه پردیسان اظهار داشت: ان شاءالله به زودی شاهد تحولات خوبی در این زمینه خواهیم خواهیم بود، همانگونه که داعش با بسیج عمومی نابود شد، این ویروس داعشی هم به زودی سرکوب خواهد شد و نمازهای جمعه برقرار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مدیریت نمازهای جماعت در پردیسان گفت: با مدیرکل سازمان تبلیغات و ائمه جماعات هماهنگ شدیم تا بر اساس تشخیص امنا و امام جماعت و با مشورت مردم برای نمازهای جماعت تصمیم گیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی افزود: از همه کسانی که در جبهه دفاع از سلامت مردم و جهاد سلامت فعالیت می کنند به ویژه طلاب که وارد بیمارستان شدند و فداکاری کردند تشکر می کنیم، خوشبختانه امروز مدافعان سلامت فعال هستند و ملت ایران در هر امتحانی برنده می شود.

وی اظهار داشت: با وجود همه بی مهری ها به طلاب به ویژه قم شاهد هستیم که جهاد می کنند، عده ای سعی دارند قم را مرکز نشر این ویروس معرفی کنند که اهانت و توطئه است، آمارها نشان می دهد که کرونا در قم در حال شکست خوردن است و طلاب فراوانی که در سیل، زلزله و صحنه های خدمت حضور داشتند امروز در مقابله با کرونا فعال هستند و در کنار نیروهای مسلح و کادر درمانی فعالیت می کنند و ان شاءالله به زودی شاهد شکست قطعی این ویروس منحوس خواهیم بود.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
با توجه به شیوع ویروس کرونا خانواده‌ها برای خروج از منزل با محدودیت رو‌به‌رو هستند.
لذا باید برنامه‌های جایگزین را برای پر کردن آن مد نظر قرار داد.
از جمله فعالیت‌های فکری، ورزشی و خلاقیتی که می‌توان در داخل منزل انجام داد.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
دیدار ارحام، دوستان و آشنایان البته در شرایط عادی امری مستحب موکد و با فضیلت است، ولی به یقین در شرائط فعلی که احتمال انتقال بیماری جدی و عقلایی است، نه تنها رجحان ندارد، بلکه حرام و خلاف شرع است و در صورت ثبوت انتقال موجب ضمان خواهد بود.
2
0