۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۴۳۷۱۱

مصاحبه کوتاه با مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ترابی درباره حوزه انقلابی

مصاحبه کوتاه با مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ترابی درباره حوزه انقلابی
حجت الاسلام والمسلمین ترابی حوزه انقلابی را در مسیر ارزش های دینی و آرمان های امام و رهبری و برخوردار از ارتباط عمیق با توده های مردمی می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ترابی شهررضایی، استاد حوزه علمیه قم و عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین که روز گذشته به دلیل بیماری دعوت حق را لبیک گفت در سال 96 در مصاحبه ای کوتاه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود درباره حوزه انقلابی پرداخت.

از نگاه مرحوم استاد ترابی، رهبر معظم انقلاب بهترین مفسر بیانات و اندیشه های حضرت امام راحل هستند؛ به باور آن استاد فقید حوزه حوزه انقلابی حوزه ای است که وظایف خود را در قبال جامعه و نظام اسلامی به درستی فهم کند و همواره ارتباط عمیق و صمیمی با توده های مردمی داشته باشد.

آنچه که می خوانید متن کامل سخنان این استاد فقید حوزه و جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس درباره ”حوزه انقلابی” است که سال ۱۳۹۶ انجام گرفته است.

بسم الله الرحمن الرحیم
برای اینکه حوزه انقلابی داشته باشیم باید منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به طور کاربردی توسط اساتید به طلاب محترم انتقال داده شود تا فضلای محترم در هرجایی ارشادات ایشان را به مردم منتقل کنند، همانطور که در زمان امام راحل رحمةالله‌علیه همینطور بوده.

بیانات مقام معظم رهبری را به یک معنامی توان تفسیر بیانات امام راحل (ره) دانست، هدف ایشان همان هدف امام راحل می باشد.

مردم زمان ما مؤمن و آماده هستند مطیع اوامر رهبری می‌باشند، مردمی هستند که به اعتقادات خود پایبند هستند که نظیر آن را در روز عاشورا و در پیاده روی اربعین می توان دید؛ شاید کوتاهی از ماباشد ما باید آنها را دریابیم و بیشتر تلاش کنیم و حوزه انقلابی را گسترش دهیم.

حوزه انقلابی یعنی حوزه‌ای که وظائف خود را نسبت به حوزه و جامعه بفهمد و با توکل بر خدا در این راه تلاش کند، از این‌رو ارتباط معنوی و همیشگی میان روحانیون و مردم، یک امر شایسته و بایسته می‌باشد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:

ذكْرُنَا أَهْلَ الْبَيْتِ شِفَاءٌ مِنَ الْعِلَلِ وَ الْأَسْقَامِ وَ وَسْوَاسِ الرَّيْبِ‏.

ذکر و یاد ما اهل بیت، درمان بیماری‌ها و امراض و وسوسه‌های شک آفرین است.

بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج ۱۰، ص ۱۰۴
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
برخلاف تبلیغات دشمن علیه کشورمان که سالهاست تخم یاس و ناامیدی و خودتحقیری کاشته، مدیریت انقلابی و جهادی ایران، توان بسیار بالایی دارد و این موضوع در #جنگ_جهانی_کرونا ثابت شده و بیشتر خواهید دید.
1
0
طلبه از قم
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
خدا این عالم مهذب انقلابی رو رحمت کنه.
جاشون در بینمون خالیه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
ایشون رزمنده دفاع مقدس و جانباز شیمیایی بودند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
به نظر من لازم نیست در تیتر بنویسید مصاحبه کوتاه
0
0