۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۴۳۸۳۷

درس اول از مکتب کرونا

درس اول از مکتب کرونا
بیاییم از مکتب کرونا درس بگیریم اکنون خودمان را در خانه ها قرنطینه می کنیم کمی در خلوتمان فکر کنیم که چگونه ویروس معصیت خدا،دنیا و آخرتمان را به تباهی کشانده است.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده در یادداشتی، بسیاری از عادات و خلق و خوی ناپسند انسان ها را، سخت تر از کرونا دانسته و ضرورت عبرت گیری از شیوع کرونا را مورد تأکید قرار داده است.

متن این یادداشت از این قرار است:

بیائیم از زاویه ای دیگر به مکتب کرونا نگاه کنیم. کرونا علاوه بر جلوه ی نحس و پلیدی که دارد بسان ابلیس لعین در خلقت و آفرینشش صدها حکمت و عبرت و درس نهفته دارد.

گویند جان دارد و وزن سنگین اما نامرئی و غیر قابل دید، بسرعت تکثیر و به محیط  بیرونی پراکنده  می شود، کافی است سرفه و یا عطسه ای آن را به افراد دیگری منتقل نماید، البته عنصری است مرموز و مخالف سرسخت سلامتی و آرامش همه مردم دنیا ، چه مومن و چه کافر چه انقلابی و چه ضد همه ی ارزشهای انسانی ، برایش فرق نمی کند مرد باشد و یا زن ، فقیر یا غنی، عالم و درس خوانده و یا بی سواد، کافی است میدان پیدا کند ، بلافاصله منتشر و میزبانان جدیدی برای خود دست و پا میکند.

اما آنچه باعث درس و عبرت ما از مکتب کروناست همینجاست که چرا از او غولی ساخته ایم و دچار جنگ اعصاب شده ایم ، از بردن اسمش زلزله ای در درون قلب و وجودمان می افتد، در حالی که شدیدتر از کارکرد کرونا را سال های سال و بطور عادی و بلکه بدون ذره ای ترس و دلهره و بر عکس با کف و رقص و سوت و کیف، در پارتی و غیر پارتی، آشکار و پنهان ، از آن استقبال کرده و هرگز در اندیشه آثار مخرب و ویرانگر آن نبوده و نیستیم.

به راستی چه فرقی است بین کرونا ی پلید و وسوسه های شیطان که آنهم نه تنها دیده نمی شود بلکه مرموز تر و گاهی با جلوه ای فریبنده و اغوا کننده تر و برنگ دوست و عسل و گل و بلبل ظاهر میشود. از طنازی و سگ بازی و سکس و بدحجابی و بی حجابی گرفته تا ریا و ربا و دروغ و غیبت و بی نمازی و کج دستی و ظلم و ستم و بدزبانی و پرده دری و مشروب خواری و هر گناه و معصیتی که اگر اثر مخرب و ویروسی نداشت و برای روح و روان و دین و ایمان آدمی آفت و آسیبی نبود که حرام نمی گردید.

براستی ای بندگان خدا ، از هر حزب و جناح، با هر ایده و نگاه، و شما آهای سلبریتی  های سرشناس ، نفوذی های خوش خوش خط و خال ، آدمهای دل به بیگانه داده و مست شهوت قدرت و ثروت و رانت و احتکار و... آیا هیچ وقت با خود اندیشیده اید که عمل و رفتار و بی پروایی و لجبازی و شیطنت شما،  تخریب و آسیب و گند پراکنی اش از کرونا به مراتب مرموز تر و گسترده تر و ظالمانه تر بوده و هست.

روزی بزرگ دیده بان دلسوز ملت ، هشدار دادند که در جبهه بی رحم شیاطین ، تیر های تهاجم فرهنگی و شبیخون کرونایی فرهنگی صدا ندارد و آرام و مرموز نفوذ می کند و ریه های حیات پاکیزه اجتماعی را از کار و تنفس می اندازد. آیا گوشی بدهکار شنیدن این هشدار ها بود؟ و یا آنکه رفتار های ناسپاسانه و غیر مهربانانه ما نسبت به خدای کریم ، باعث بلاهایی همچون کرونا و بدتر از آن گردید.

اینکه منشاء این بیماری مرموز چیست و کجاست، کاری ندارم بالاخره حقیقت مکتوم و پنهان نخواهد ماند. اما اینکه دعاهای ما بالا نمی رود و دیگر براحتی صدا و ناله های ما در ملکوت و عرش شنیده نمی شود، قطعا یک جهت آن عمل و رفتار گناه آلود خود ما و ترک امر بمعروف و نهی از منکر ماست، که البته تر و خشک را با هم می سوزاند. در همین روزها که دل هر انسان با شرف و مومنی در توقف نماز جمعه و جماعت و خلوتی حرم آل الله در قم و شیراز و ری و مشهد... به احترام تضمین بیشتر سلامت عامه ی مردم ، درد دارد و می سوزد ، چه بسیار نا مهربانی ها و اهانتها و جک و طنز در فضای مجازی پراکندیم و گفتیم و خندیدیم ، و غافل از آن که از سر جهل و سست ایمانی و کم خردی ، بواقع به وجدان و شخصیت و انسانیت خودمان می خندیم و ارزش های انسانی را بسخره گرفته ایم.   

براستی بیائیم از مکتب کرونا درس بگیریم و بخود بیائیم، اکنون که از ترس جلوگیری از شیوع و اثر پذیری این میهمان بدخیم و ناخوانده، خودمان را در پستوهای خانه ها، قرنطینه میکنیم و حاضر نیستیم برای نجات روح و روان و دنیا و آخرتمان از پلشتی های هوا و هوس و شهوتمان دست بکشیم، کمی در خلوت وجدانمان فکر کنیم که چکونه ویروس گناه و معصیت خدا ، دنیا و آخرتمان را به تباهی کشانده و کرونای شهوت و بی بندو باری روح و جانمان را نفس بریده و لقمه های حرام و شبهه ناک پرده حیا و شرممان را بریده و البته انتظار داریم همچنان دعایمان به اجابت برسد و سقف آسمان بر ما رحمت و برکت هدیه نماید. آری خود کرده را چه تدبیر؟ بیائیم فرصت ماه رجب را که ماه استغفار و آشتی با خداست مغتنم بشماریم و از سرزمین جان و دلمان میکربها و ویروسهای شیطانی و علایق مجازی و مخرب و کرونایی را بزدائیم و خانه دل را تنها حرم امن الهی و یاد او قرار بدهیم تا شاید به همه ما رحم کند و شر ویروس های جنی و انسی را از سر همه مردم دنیا علی الخصوص ملت شریفمان دور نماید. ان شاءالله./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات