۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۶۴۳۸۴۹
چشمه‌هایی به رنگ رسانه(۵)

بسته ویژه کتاب‌های رهبر انقلاب

بسته ویژه کتاب‌های رهبر انقلاب
نگاه به تاریخ مولفه مهمی در کتاب‌های رهبر انقلاب است که می‌توان در انسان 250 ساله، جاودانه تاریخ و... آن را خواند، هرچند طرح کلی اندیشه اسلامی به مسئله مهمتری اشاره دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، رهبر انقلاب زاویه نگاه خاصی به مسائل مختلف دارد، در کتاب‌های مختلف ایشان اهمیت تاریخ و تامل در گذشته مردم موج می‌زند و توجه به تاریخ را از بُعد اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بررسی می‌کند.

ایشان سه سیر تاریخ را برای یک انسان ترسیم می‌کند تا در دستور کار مطالعاتی خویش قرار دهد، ابتدا مطالعه میلی‌متری تاریخ پیامبر، سپس مطالعه تاریخ اسلام و انسان 250 ساله به معنای از پیامبر تا حضرت حجت و سرانجام مطالعه تاریخ معاصر را مورد اهتمام و توجه خویش قرار دادند.

سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا تلاش دارد تا ده کتاب در حوزه اندیشه مقام معظم رهبری را به مخاطبان محترم معرفی کند تا بهانه‌ای شود تا هنگام در خانه ماندن از این کتاب‌ها بهره ببرید، پی دی اف بعضی از این کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه یا در سایت نشر انقلاب اسلامی و دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای می‌توانید به دست بیاورید.

خون دلی که لعل شد

کتاب خون دلی که لعل شد خاطرات رهبر معظم انقلاب را در دوران تبعید، زندان، رنج‌ها و سختی‌هایی است و خاطرات به ثمر نشستن انقلاب اسلامی را بیان می‌کند؛ گفتنی است این کتاب ترجمه فارسی از کتاب ان مع الصبر نصرا به قلم مهدی آذرشب است.

 

خون دلی که لعل شد

 

انسان ۲۵۰ ساله
انسان ۲۵۰ ساله در سه حلقه به بیان زندگی مبارزاتی ائمه اطهار به شیوه‌های مختلف با جریان باطل می‌پردازد. زندگی معصومین(ع) را در قالب یک انسان ۲۵۰ ساله با مواضع مختلف بیان می‌کند که در هر برهه تاریخی تصمیم درستی را می‌گیرند، روزی باید برای باقی ماندن اسلام سکوت کرد و روزی باید با تمام خانواده‌ات به قتلگاه بروی تا اسلام در جاودانه تاریخ بماند، حلقه اول هنوز منتشر نشده است اما حلقه دوم و سوم کتاب انسان 250 منتشر شده است.

 

انسان ۲۵۰ ساله

 

جاودانه تاریخ
کتاب جاودانه تاریخ از سخنان مقام معظم رهبری که در ایام ولادت و شهادت حضرت علی(ع) ایراد شده توسط حجت الاسلام محمدیان جمع آوری و تدوین شده است و به بیان ابعاد مختلف زندگی حضرت علی(ع) در ۲۶ فصل می‌پردازد.

 

جاودانه تاریخ

 

دغدغه های فرهنگی

کتاب دغدغه‌های فرهنگی به موضوع توجه رهبر معظم انقلاب به فرهنگ اسلامی و تشکل‌های فرهنگی در کشور اشاره دارد، این کتاب با محوریت سخنرانی سال ۱۳۷۳ رهبر معظم انقلاب در دیدار با تشکل‌های فرهنگی به ترکیب مزجی این سخنرانی با دیگر بیانات رهبر انقلاب در موضوع فرهنگ پرداخته است.

رهبر انقلاب معتقدند که فرهنگ هوا است و اگر این هوا آلوده شود، مشخص نیست که برای چه کسی ماسک مهیا خواهد شد تا از این آلودگی فرهنگی در امان بماند.

 

دغدغه های فرهنگی

 

قرارگاه فرهنگی

در ادامه کتاب دغدغه های فرهنگی، کتاب قرارگاه های فرهنگی شرح مکملی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲ ایراد شده و به بیان الزامات کارفرهنگی و قرارگاهی عمل کردن تشکل‌های فرهنگی می‌پردازد و می‌توان آن را جلد دوم دغدغه‌های فرهنگی نامید. کسانی که به کار فرهنگی در کشور مشغول هستند و به نوعی در رقم زدن فرهنگ جامعه نقش دارند، مطالعه کتاب قرارگاه و دغدغه‌های فرهنگی از الزامات مهمی است که باید انجام شود.

 

قرارگاه های فرهنگی

 

روایت رهبری

کتاب روایت رهبری اثری از سید یاسر جبرائیلی است که به بیان روایت جامعی از رسمی و قانونی شدن رهبری توسط مجلس خبرگان،‌ تعیین آیت الله منتظری به رهبری آینده و عزل وی، سپس تعیین موقت و نهایی آیت الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب توسط مجلس خبرگان و خاطرات ناگفته سیاسی درباره اتفاقات بعد از رحلت امام خمینی(ره) است.

این کتاب به صورت مستند تصویری نیز تولید شده است و اتفاقاتی که در کتاب بیان می‌شود، به صورت مستند به نمایش گذاشته شده است.

 

روایت رهبری

 

سیمای آرمانی طلبه

طلبه مرامی در اندیشه و آرمان برای خود دارد تا برای رسیدن به حقیقت تلاشی منسجم و حقیقت جویانه داشته باشد، تخصص، تعمیم در روابط و اخلاق نکات مهمی است که در یک طلبه مسئله می‌شود و باید برای تحقق آن تلاش کند.

 

سیمای آرمانی طلبه

 

کتاب سیمای آرمانی طلبه در نگاه مقام معظم رهبری توسط محمد عالم زاده نوری تألیف شده است و به الگوی جامع شخصیت طلبه در ابعاد مختلف اخلاقی، علمی و اجتماعی پرداخته و سعی دارد تا نقش طلبه در جامعه و سهم او در جامعه سازی و تاریخ سازی را باز تعریف کند.

 

روش تحلیل سیاسی

 

روش تحلیل سیاسی

کتاب‌ روش تحلیل سیاسی مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در ارائه تحلیل‌های سیاسی است که به روشی منسجم و منطقی برای تحلیل مسائل و پدیده‌ها در چارچوب تحلیلی انقلاب اسلامی می‌پردازد و در نهایت دو نمونه از تحلیل‌های رهبری در موضوع مذاکره با آمریکا و نگاه تحلیلی کلان به انقلاب اسلامی را برای تمرین و تطبیق نکات آموزش آورده است.

 

جهاد اقتصادی

 

جهاد اقتصادی

کتاب جهاد اقتصادی بیانات مقام معظم رهبری در موضوع تبیین جهاد اقتصادی، اهداف و الزامات و نتایج آن به جهت بهبود تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی را تشریح می‌کند و در سه بخش حماسه، جهاد و اقتصاد، شرایط و الزمات راهبردی جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی و الزامات پیشرفت اقتصادی مطلوب گردآوری و در ۹ فصل تدوین شده است.

 

ارتقای مرجعیت شیعه

 

ارتقای مرجعیت شیعه

کتاب ارتقای مرجعیت شیعه در نقد و رد کتاب ابتذال مرجعیت شیعه نوشته محسن کدیور سعی می‌کند با ارائه برخی استنادها و استدلال‌ها اجتهاد و مرجعیت آیت الله خامنه‌ای را در چهار بخش و سه پیوست اثبات کند. بخش اول به کلیات و بیوگرافی کدیور، بخش دوم، انگیزه‌‏های تالیف «ابتذال مرجعیت شیعه» و عواملِ مؤثر بر متن را به اختصار می‌گوید، بخش سوم، مهم‏ترین اصول و شبهات حاکم بر نوشتار آقای کدیور را گزارش و پاسخ می‌‏دهد و بخش چهارم نیز تراز کنونی فقاهت آیت‏‌الله خامنه‏‌ای و برد جهانی و ابعاد فرامذهبیِ مرجعیت ایشان را روایت می‌‏کند. /882/ 503/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
خداقوت
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
خداوند انشالله خیرتان دهد. خیلی زیبا بود.
1
0