۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۴۳۹۰۹
استاندار خوزستان:

برای پیشگیری از شیوع کرونا، همه پایانه‌های مسافربری تعطیل هستند

برای پیشگیری از شیوع کرونا، همه پایانه‌های مسافربری تعطیل هستند
استاندار خوزستان گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا از یکشنبه (۲۵ اسفندماه) همه پایانه‌های مسافربری استان تعطیل و از ورود و خروج مسافر ممانعت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، شامگاه گذشته، در گفتگوی تلویزیونی زنده، با اشاره به اشاره به اینکه ۴۷ درصد مبتلایان در خوزستان بیماری زمینه‌ای داشتند، خاطرنشان کرد: سفر به قم، تهران، کرج، اصفهان و لرستان از جمله عوامل مهم ابتلای بیماران خوزستانی به کرونا بود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه  ۸ مورد از کادر درمانی خوزستان به کرونا مبتلا شدند، عنوان داشت: تعدادی از مبتلایان به کرونا برای بیماری دیگری به بیمارستان مراجعه کرده بودند که به کرونا مبتلا شدند؛ از این رو مردم برای بیماری‌های غیرضروری به بیمارستان مراجعه نکنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه میزان سرایت کرونا ۲۰ برابر سارس است، اظهار داشت: از ۳۲ فوتی خوزستانی بر اثر کرونا، ۸۱ درصدشان بیماری زمینه‌ای داشته و ۱۹ درصد هیچ گونه بیماری نداشتند.

شریعتی ادامه داد: ۸۰ درصد کسانی که بر اثر کرونا فوت کردند، بیماری زمینه‌ای هم نداشته و بیشتر سن بالا بودند ضمن اینکه ۲۳ درصد فوتی‌های خوزستانی بر اثر کرونا را بیماران قلبی عروقی و دیابت تشکیل می‌دهند.

وی میانگین سنی فوت شدگان خوزستانی بر اثر کرونا ۶۲ سال است، گفت: ۶۳ درصد فوتی‌های کرونا در خوزستان مردان هستند، شرق اهواز با ۴۳ مورد و غرب اهواز با ۳۸ مورد بیشترین مبتلایان را داشتند.

استاندار خوزستان بیان داشت: برای پیشگیری از شیوع کرونا از یکشنبه (۲۵ اسفندماه) همه پایانه‌های مسافربری استان تعطیل و از ورود و خروج مسافر ممانعت می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: بجز سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، قصابی ها، میوه فروشی ها، خوارو بارفروشی‌ها و داروخانه‌ها همه اصناف تعطیل خواهند بود./۹۴۵۶/د102/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات