۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۴۳۹۹۰
منتخب مردم بویراحمد و دنا در مجلس:

دولت در شرایط فعلی بیمه بیکاری و بسته حمایتی ویژه به کارگران ارائه کند

دولت در شرایط فعلی بیمه بیکاری و بسته حمایتی ویژه به کارگران ارائه کند
منتخب مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس یازدهم از رئیس‌جمهور خواست به فکر کارگران بیکار و واحدهای تولید شده ناشی از شیوع بیماری کرونا باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی روشنفکر منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس یازدهم با ارسال نامه‌ای به دفتر رئیس‌جمهور از وی خواست تا به‌فکر کارگران بیکار و واحدهای تولیدی تعطیل شده ناشی از بیماری کرونا باشد و در این زمینه برای بهبود وضعیت موجود پیشنهادهای را ارائه کرده است.

در این نامه آمده است: همانگونه که مستحضرید شیوع و بروز بیماری کرونا، نتایج زیان‌باری برای فعالان اقتصادی، به‌ویژه کسب و کارهای کوچک و کارگاه‌های تولیدی به بار آورده ‌و این اتفاق سبب تعطیلی برخی از کارگاه‌های تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی و کاهش قابل ملاحظه درآمدها و طبیعتاً ناتوانی کارفرماها در پرداخت حقوق و مزایای کارگران در ماه‌های اخیر، خاصه در ماه پایانی سال شده است.

وی گفته است: از دیگر پیامدهای این بیماری، بیکاری کارگران است، پیشنهاد می‌شود به منظور جبران بخشی از این خسارات تا زمان عادی شدن فرایند تولید و فعالیت کارگاه‌ها و بازگشت به کار کارگران، بسته‌های حمایتی ویژه توسط دولت پیش‌بینی شود.

روشنفکر در این نامه معافیت واحدهای تولیدی و خدماتی، به‌ویژه کسب و کارهای خرد از پرداخت حق بیمه کارگران تحت پوشش، پرداخت حقوق کارگران تحت عنوان بیمه بیکاری (بدون طی فرایند اداری از قبیل تشکیل پرونده کمیته بیمه بیکاری در ادارات کار و تامین اجتماعی)، معافیت تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از پرداخت مالیات، عوارض، پرداخت بسته‌ معیشتی، ویژه‌ کارگران بیکارشده و معافیت موقت واحدهای اقتصادی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده با سازوکار قانونی از جمله پرداخت توسط دولت را به عنوان بسته‌های حمایتی ویژه توسط دولت را خواستار شده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
ایولله
0
0