۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۶۴۴۰۴۹

فعالیت جهادی ۲۰۰ طلبه مشهدی برای مقابله با کرونا

فعالیت جهادی ۲۰۰ طلبه مشهدی برای مقابله با کرونا
۲۰۰ طلبه در غالب گروه‌های جهادی در مشهد به انجام فعالیت‌های مختلف در جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا می‌پردازند.

حجت الاسلام محسن سروری، فرمانده قرارگاه عمار خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از فعالیت طلبه های مشهدی در غالب گروه های جهادی برای مقابله با کرونا خبر داد و به فعالیت این طلبه های مجاهد در پیشگیری از این بیماری واگیردار اشاره کرد.

وی اظهار کرد: همان گونه که طلبه ها در همه حوادث غیرطبیعی مانند سیل و زلزله به کمک هم وطنان خود شتافتند در این واقعه نیز که احتمال حمله بیولوژیکی بودن این ویروس می رود نیز به میدان آمده و فعالیت هایی را در این جهت داشته اند.

وی به حضور طلبه ها در بیمارستان ها و کمک به بیماران کرونایی اشاره و ابراز کرد: هر روز 15 نفر از طلبه ها آموزش می بینند تا به عنوان کمک پرستار در بیمارستان به بیماران مبتلا به کرونا خدمت رسانی کنند.

سروری افزود: ضدعفونی معابر و وسایل نقلیه در سطح شهر، کمک به سیستم بهداشت و درمان در دوختن ماسک مطابق با اصول بهداشتی، بیان مسائل بهداشتی و آموزش در این زمینه از طریق فضای مجازی، تهیه کلیپ با محتوای غنی و نشر در فضای مجازی، پاسخ گویی به برخی شبهات در مورد مسائل اعتقادی و کرونا در غالب موشن گراف و کلیپ در فضای مجازی توسط اساتید برجسته حوزه علمیه از جمله فعالیت های این گروه های جهادی است.

فرمانده قرارگاه عمار خراسان ابراز کرد: غسل دادن اموات با در نظر گرفتن تمهیداتی در کمترین تماس با میت و مطابق با نظر مراجع تقلید، عیادت از بیماران جهت روحیه دادن به بیماران و کادر درمان، مطالبه گری از دولت در جهت ارائه تسهیلات به مردم در مورد امور بانکی و عمل کردن به قول هایی که در مورد اقساط داده شده است از دیگر فعالیت های گروه های جهادی است.

وی به فعالیت های این طلبه های جهادگر در مورد ایجاد نشاط در خانواده ها و کمک به حضور کمتر در معابر عمومی اشاره و بیان داشت: بسته های محتوایی در غالب تصویر و بازی های خانگی تهیه شده است تا در اختیار خانواده ها قرار داده شود و از آن ها در فرصتی که برای در کنار هم بودن فراهم شده است استفاده کنند همچنین رایزنی هایی با فروشگاه های موادغذایی انجام شده است تا محصولات را با تخفیف ارائه داده و با پیک به دست خانواده ها برسد تا هم از این تخفیف استفاده کنند و هم از حضور در بیرون از خانه پرهیز شود./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
ارسال اخبار از فعالیت های جهادی حوزه مشهد را تقویت نمایید.
ممنون
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
رهبر معظم انقلاب دستور حکومتی و ولایتی صادر کرده‌اند مبنی بر تبعیت و همکاری همه ارگانها و همه مردم با مسئولان مربوطه برای مقابله با کرونا؛ اما جماعتی، ساز مخالف کوک می کنند. دستور رهبری و تأکید معظم له اینقدر صریح و واضح است که هیچ توجیه و تفسیری را بر نمی‌تابد.
0
0