۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۴۴۳۱۱
استاد حوزه علمیه قم:

هیچ متدینی نمی تواند حرکت زشت بی احترامی به حرم مطهر را توجیه کند

هیچ متدینی نمی تواند حرکت زشت بی احترامی به حرم مطهر را توجیه کند
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی با تأکید بر این که بی احترامی به حرم های مطهر به هر بهانه ای قابل توجیه نیست، تأکید کرد که هیچ فرد متدینی نمی تواند این کار زشت را توجیه کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تعطیلی حرم های مطهر حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در پی شیوع کرونا به منظور حفظ سلامت مردم، اظهار داشت: این اقدام در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر عمل به دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفته هرچند مسؤولان امر کاش در این قضیه بهتر عمل می کردند.

وی با محکوم کردن تعرض به این اماکن مقدس از سوی برخی افراد تاکید کرد که هیچ متدینی نمی تواند این حرکت زشت و ناپسند را توجیه کند؛ هرچند بنده معتقدم در خصوص نحوه بستن درب ها و نیز زمان آن تدبیر بهتری می توانست از سوی مسؤولان اتخاذ شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی با تأکید بر این که هیچ کدام از این حرف ها توجیه بی احترامی و تعرض به حرم های مطهر، اماکن مقدس، خادمان عزیز و فحاشی و بدزبانی نمی‌شود، گفت: به هر حال تصمیمی است که گرفته شده و ما شرعا باید از آن تبعیت کنیم چون سلامتی و جان مردم از هرچیزی واجب تر است.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی تصریح کرد: بدون شک سلامتی مردم اهمیت دارد و همان گونه که رهبر معظم انقلاب، مراجع بزرگوار تقلید و علما و شخصیت های حوزوی تاکید کردند همه باید تابع دستورات ستاد مقابله با کرونا باشیم؛ اما این سؤال را هم داریم که چرا ابتدا سراغ مراکز دینی و فرهنگی باید رفت؛ چرا نباید همین حساسیت را راجع به فروشگاه های زنجیره ای و مراکز فروشگاهی داشت؟

رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه تصریح کرد: مراجع معظم تقلید و علمای دین نیز نسبت به سلامتی و امنیت جانی مردم اهمیت قائل هستند از این رو مخالفتی با تعطیلی حرم های مطهر ندارند، اما امیدواریم هرچه سریع تر با از بین رفتن این ویروس منحوس، این اماکن مقدس بازگشایی و زمینه بهره مندی روحی و معنوی آحاد ملت فراهم شود.شود./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
اگر در اثر عملکرد بد انسان یا قصور و کوتاهی او به دیگری ضرری وارد شود ضامن است.
0
0