۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۴۴۴۷۶
یادداشت؛

صحبت‌های امیرحسین رستمی؛ عامه پسند یا ضد مصالح عامه؟!

صحبت‌های امیرحسین رستمی؛ عامه پسند یا ضد مصالح عامه؟!
محمد ایمانی در جدیدترین یادداشت تلگرامی خود به صحبت‌های جنجالی امیرحسین رستمی در برنامه فرمول یک واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاري رسا، امیر حسین رستمی بازیگر سینما و تلویزیون که شب گذشته مهمان برنامه فرمول یک علی ضیاء حضور یافته با صحبت‌های عجیبش درباره نحوه اطلاع رسانی شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین درباره سرعت اینترنت و لزوم رفع فیلتر تلگرام در فضای مجازی و رسانه‌ها حاشیه ساز شد.

محمد ایمانی تحلیلگر سیاسی و روزنامه نگار مطرح کشورمان در واکنش به این صحبت‌های آقای بازیگر انتقاد کرد وتحلیل و یادداشتی خواندنی را در این خصوصو در کانال تلگرامی اش منتشر کرد.

در متن کامل این یادداشت آمده است:

«دیشب یک بازیگر درجه دو طنز‌های تلویزیونی، در برنامه فرمول حاضر شد؛ و ابتدا هر چه را که یک پزشک متخصص مبتلا به کرونا و غلبه کرده بر آن با اظهارات کارشناسی امید بخش رشته بود، پنبه کرد.
سپس بدون سند و آگاهی، وزارت بهداشت را زیر سوال برد و حال آن که مجموعه عملکرد آن، تحسین سازمان بهداشت جهانی را بر انگیخته و جزو بهترین عملکرد‌ها در مواجهه با کرونا در دنیا ارزیابی می‌شود.

او سپس به فیلترینگ تلگرام حمله کرد و مدعی شد اگر فیلتر از فضای مجازی برداشته می‌شد، وضعیت زندگی مردم بهتر می‌شد و بهتر با بیماری مبارزه می‌کردیم.

اولا با اجحافی که از سوی دولت و وزارت ارتباطات شد، تلگرام هرگز فیلتر نشد. یعنی در حالی که ۲۲ میلیون نفر از مجموع ۲۵ میلیون کاربر، از تلگرام کوچیده و در حال انتقال به پیام رسان‌های بومی مثل ایتا و سروش و گپ و آی گپ و بله و... بودند، به بهانه این که زمان انتقال طول می‌کشد، دو عصای هاتگرام و طلاگرام را به هزینه بیت المال زیر بغل تلگرام گذاشتند.

با این کارشکنی، تصمیم درست ملی برای داشتن پیام رسان‌های "قانونمند، شفاف، مسئولانه، پاسخگو و امن" عملا اجرایی نشد! و این در حالی بود که فضاسازی بدخواهان ملت ایران، موجب وقوع نا امنی و اغتشاش و جنایت در دی ماه ۹۶ و سپس آبان ۹۸ شده بود.

ثانیا در همین فضا سازی‌های مسموم تلگرامی و اینستاگرامی، آنچه بیش از همه خسارت دید، معیشت مردم بود. بدخواهان با شایعه پراکنی سازمان یافته، سعی کردند کاری را که به تنهایی از تحریم‌ها برنیامده بود، عملی کنند: افزایش التهاب مصنوعی و تقاضای کاذب و نتیجتا، تولید تورم انتظاری.

ارتش رسانه‌ای دشمنان و گروهک‌ها در همین دو سال اخیر، بار‌ها تلاش کرد به موازات اخلالگران اقتصادی، بازار ارز و سکه و خودرو و حتی ارزاق عمومی را به هم بریزد. به نحوی که می‌شود گفت بخشی از تورم ۳۰ تا پنجاه درصدی دو سال اخیر، زیر سر همین التهاب افکنی و تولید تورم انتظاری است.

آیا امثال امیر حسین رستمی می‌توانند مسئولیت شایعات دروغ منتشره در فضای مجازی را که هم اعصاب و روان مردم را به هم می‌ریزد و هم قدرت خرید آن‌ها را نابود می‌کند، به عهده بگیرند؟

آن‌ها یک بار در انتخابات، در ازای امتیازاتی به بازی گرفته شدند و با هشتگ‌های #به_عقب_برنمیگردیم و #روحانی_تا ۱۴۰۰، مدیریتی ضعیف و منفعل را به مردم تحمیل کردند که فعلا محل بحث ما نیست.

اما با جنایت در حق سفره و معیشت و آرامش مردم چه باید کرد؟ در همین هفته گذشته، الهابی رسانه‌ای به راه افتاد حاکی از این که تهران قرنطینه می‌شود، پمپ بنزین‌ها تعطیل خواهد شد و قحطی در راه است؛ پس تا می‌توانید آذوقه بخرید، به پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌ها هجوم ببرید، و زودتر به جاده بزنید"!

نتیجه چه بود؟ ازدحام در پمپ بنزین‌ها و فروشگاه ها، افزایش سفر‌ها و شیوع کرونا، و تحمیل تورمی جدید به اقشار ضعیف جامعه، به نحوی که در برخی اقلام، تورم ۵۰ نا ۱۰۰ درصدی اتفاق افتاد.

مخلص کلام این که مدیریت صدا و سیما باید تجدید نظر اساسی در این رویکرد به ظاهر عامه پسند، اما در باطن ضد مصالح عمومی انجام دهد.»/1360/

ارسال نظرات