۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۶۴۴۶۹۲
نظر وارده؛

نوروز را غنیمت بدانیم

نوروز را غنیمت بدانیم
نوروز بهترین زمان برای صله رحم با خانواده است اما یک نکته مهم امسال را با سال‌های قبل متفاوت کرده و آن هم در سفر نکردن است، بیاییم قطع کننده زنجیره انتقال باشیم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نوروز از کهن‌ترین و مهم‌ترین جشن‌های ایرانی محسوب می‌شود و این عید ویژگی‌هایی دارد که از نظر اخلاقی و دینی مورد توجه است. به جهت اینکه در وهله اول سپاس خداوند متعال برای نعماتی است که به انسان ارزانی داشته و آغاز فصل زایش است و گفته می‌شود که با یکدیگر کدورت نداشته باشید و فرهنگ دوستی و آشتی را تبلیغ کنید.

دید و بازدیدهای عید نسل‌ها را به یکدیگر نزدیک می‌کند و دل‌ها را از کینه، بخل و حسد پاک می‌کند، همانطور که طبیعت نو می‌شود، مردم کهنگی و ماندگی‌ها را از افکار و ذهنشان دور می‌ریزند که امیرالمومنین فرمود: كَفِّروا ذُنوبَكُمْ وَ تَحَبَّبوا اِلى رَبِّـكُمْ بِالصَّدَقَةِ وَ صِلَةِ الرَّحِمِ، با صدقه و صله رحم، گناهان خود را پاك كنيد و خود را محبوب پروردگارتان گردانيد؛ نوروز فرصتی است برای ریزش گناهان و محبوب شدن نزد پرودگار است.

نوروز امسال تفاوت مهمی دارد

از این رو نوروز به عنوان یک مراسم سنتی بسیار نیکو نزد ما ایرانیان به یادگار مانده است. اما نوروز سال 1399 تفاوت مهمی با عید نوروز سال‌های گذشته دارد و آن درگیری با یک بیماری شایع است، این بیماری حالا یک ماهی است که به کشور ما وارد شده و افراد زیادی را درگیر خود کرده است.

تنها راه شکست این بیماری نیز توکل به خداوند متعال، توسل به ائمه اطهار و رعایت بهداشت و نکات مهمی که در این باره بیان می‌شود. نوروز فرصتی است برای دید و بازید و دوستی دوباره، محکم کردن پیوند خویشاوندی است اما در این زمان چه خوب است به فکر همدیگر باشیم و با سفر نکردن این زنجیره شیوع را قطع کنیم.

حالا زمان خوبی است برای نشستن و مطالعه پیرامون اتفاقات مهم هستی، دوستی بیشتر با کتاب و توجه به آثار مهمی که بزرگان نوشتند. /882/ 302/

حسام ملامحمدعلی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر ملامحمدعلی
Iran, Islamic Republic of
۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
احسنت به آقا حسام که دست به قلم شده است. انشاء الله این کار ادامه دهدتا یک ژورنالیست ماهر شود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
خوب و جمع و جور.
ممنون
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۴
مسافرت نرویم.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
به نظرم خیلی خوب بود
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
خوب مساله ای مطرح کردید.
احسنت به این یادداشت
3
0
محمد حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
خیلی عالی بود...
خداقوت
1
0