۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۴۴۸۴۳
رییس بانک مرکزی مطرح کرد؛

۶ برنامه بانک مرکزی برای جهش تولید

۶ برنامه بانک مرکزی برای جهش تولید
همتی ۶ برنامه بانک مرکزی برای جهش تولید را تشریح کرد و گفت: سیاست های اقتصادی باید شفاف و پیش بینی پذیر باشند و ریسکها برای سرمایه گذاری و تولید قابل مدیریت باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در یک یادداشت اینستاگرامی نوشت:

- بانک مرکزی ایران،به عنوان متولی سیاست های پولی و ارزی، براى پشتیبانی از «جهش تولید»،باید به شکل دادن محیطی کمک نماید که سیاست های کلان اقتصادی، شفاف و پیش بینی پذیر باشند و ریسکها برای سرمایه گذاری و تولید قابل مدیریت باشد.

- لذا،در این راستا، اولویتهای زیرسرلوحه برنامه بانک مرکزی خواهدبود.جزئیات عملیاتی نیز بتدریج روشن و اعلام واجرا خواهد شد:

1-  ادامه سیاستهای مهار تورم وکنترل افزایش سطح عمومی قیمت‌ها درحد مقدور

2- ایجاد خطوط اعتباری لازم برای بانک ها به نحوی که مشخصاً به افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی در قالب وام‌های جدید اقدام کنند.

3- تداوم مدیریت بازار ارز و تسهیل عرضه وتأمین ارز مورد نیاز واحدهای مختلف تولیدى برای واردات مواداولیه و واسطه ای و تضمین افزایش رقابت پذیری اقتصادوصادرات باکمک به ثبیت نرخ ارز حقیقی مؤثر

4- توسعه «عملیات بازار باز» و کنترل نرخ سودبرای فراهم آوردن شرایط برای اجرای سیاست های سرمایه گذاری دولت و تحریک رشد اقتصادی

5- جلوگیری از ورود منابع بانکها به فعالیت های سوداگرانه و تمرکز براجراى سیاستهای احتیاطی بانکها

6- ادامه اصلاح ترازنامه بانکها، در جهت آزادکردن منابع آنها برای افزایش لازم درمیزان اعتباردهی آنها به سرمایه گذاریها وایجاد زیرساختهای لازم اقتصادی./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شروع کار مجلس انقلابی و جهادی یازدهم در گام دوم انقلاب=
Iran, Islamic Republic of
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی :
۱۳۹۸/۰۱/۰۱
khamenei.ir
((مراقب این سوءاستفاده‌کن‌ها باید بود. طرف می‌آید بانک ایجاد میکند با استفاده از اجازه‌ی توسعه‌ی بانک‌ها -که یکی از کارهای غلطی که در کشور شد این است که اجازه میدهند همین‌ طور پشت سر هم بانک به وجود بیاید- پولهای مردم را جمع میکنند، بعد شرکتهای صوری درست میکنند، پولهای مردم را به عنوان قرض، وام و تسهیلات بانکی به شرکتهای خودشان میدهند، جیب خودشان را پُر میکنند، از این کارها دارند میکنند، اینها را بایستی مراقبت کرد، از اینها غفلت نباید کرد.))
0
0