۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۸
کد خبر: ۶۴۴۸۴۸

پیام یک پرستار به مردم قزوین

پیام یک پرستار به مردم قزوین
یک پرستار قزوینی در پیامی به مردم قزوین، خواستار ماندن در خانه و لغو سفرهای غیرضروری شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، این پرستار قزوینی با اشاره به مهیا بودن زیرساخت‌های اینترنتی در کشور اظهار داشت: خواهش می‌کنم به‌خاطر خستگی پرستاران و پزشکان هم که شده در ایام عید به دید و بازدید اینترنتی بپردازید تا شاهد شیوع بیشتر ویروس کرونا نباشیم.

وی با اشاره به خستگی پرستاران و پزشکان در این ایام خواستار توجه بیشتر مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی شد و ادامه داد: ما هم دوست داشتیم که در این ایام زیبای تحویل سال در کنار خانواده‌های خود باشیم ولی به‌علت شیوع این بیماری و افزایش تعداد بیماران تمام مرخصی‌ها لغو شده و همگی سرکار هستیم تا به شما عزیزان خدمت کنیم.

این پرستار جهادگر خطاب به مردم قزوین گفت: خواهش می‌کنم سفرهای غیرضروری و دید و بازدیدهای حضوری را به حداقل رسانده و همانند ما با استفاده از فضای اینترنتی با خانواده‌های خود ارتباط برقرار کنید.

وی در پایان تصریح کرد: در این لحظات زیبای تحویل سال از خداوند بخواهید تا دوباره سلامتی و تندرستی به جامعه برگردد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
وضعیت کرونا در ترکیه نیز برایم مبهم است. تا دیروز تصورم این بود که دولت ترکیه،‌ همچون مصر، آمار واقعی بیماران را پنهان می‌کند. در روز شنبه، ۲۱ مارس ۲۰۲۰/ ۲ فروردین آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ترکیه ۹۴۷ نفر و تعداد متوفیات ۲۱ نفر اعلام شد.

دوستی که در ترکیه دوستان و آشنایانی دارد این تصورم را نادرست خواند و گفت اگر چنین بود خبرها از طریق بیمارستان‌ها و متوفیات درز می‌کرد. از دوست دیگری، که هم‌اکنون در ترکیه است، پرس‌وجو کرد. برایم نوشت:

«من از نزدیک می‌بینم.
مردم شنوایی عجیبی به دولت دارند.
در سایه رسانه‌های قوی و معترض و احزاب منتقد جدی دولت، امکان پنهان‌کاری ضعیف است.
تمام کارگران شهرداری استانبول مجهز به لباس مخصوص و دستکش و ماسک هستند.
مواد ضد عفونی‌کننده در همه جاهای عمومی وجود دارد حتی داخل اتوبوس‌ها. در مراکز پرتردد مثل فرودگاه‌ها هم همینطور. تقریباً تمام کافه‌ها و رستوران‌ها یا تعطیل هستند یا فقط سرویس بیرون‌بر می‌دهند. تمامی صندلی‌هایشان را جمع کرده‌اند.»
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
تنها در صورتی کرونا را شکست می دهیم که همت جمعی باشد و همه مردم همراهی کنند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
تلقی جدید دولت‌ها را نه بر اساس نوع نظام سیاسی‌شان بلکه بر اساس توانمندی آنان در حفظ جان مردم خود در برابر بیماری کرونا به دو گروه «خوب»‌ و «بد» تقسیم می‌کند.

از این منظر، تاکنون قطعاً چین و کره جنوبی و تایوان، و احتمالاً (اگر گزارش‌های بعدی داده‌های کنونی‌ام را تأئید کند) روسیه و ترکیه و کوبا، در رده «دولت‌های خوب» جای دارند.
قضاوت نهایی درباره کارنامه سایر دولت‌ها هنوز برایم ممکن نیست. ولی روشن است که دولت‌هایی چون مصر که، برای حفظ درآمد ناشی از توریسم، راه پنهان‌کاری در پیش گرفته و مردم خود را قربانی می‌کنند، در انتهای رده «دولت‌های بد» جای می‌گیرند.
نام ایران در رده «دولت‌های خوب» ثبت شده است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
گزارش شنبه،۲ فروردین ۱۳۹۹ سی‌ان‌ان درباره وضع کرونا در روسیه مهم است. در گزارش فوق این پرسش مطرح می‌شود که چرا در کشور ۱۴۶ میلیون نفری روسیه تعداد مبتلایان به کرونا (۳۰۶ بیمار و یک فوت) کمتر از کشوری کوچک چون لوکزامبورگ (۶۷۰ بیمار و ۸ فوت) است؟ مقامات روسیه این امر را به اقدامات سریع خود منتسب می‌کنند. روسیه در ۳۰ ژانویه/ ۱۰ بهمن مرز ۲۶۰۰ مایلی خود با چین را بست و از همان زمان در مرز چین قرنطینه ایجاد کرد و مسافران از چین و ایران و کره جنوبی را از طریق تست کرونا زیر ذره‌بین برد. ولی روسیه در قبال مسافران اروپای غربی کوتاهی کرد و عمده کیس‌های کرونا از طریق ایتالیا وارد شدند. روسیه تست کرونا را از اوایل فوریه شروع کرد و تاکنون ۱۵۶ هزار تست انجام داده است.

مخالفان دولت روسیه ادعا می‌کنند که روسیه پنهان‌کاری می‌کند و آمار واقعی کرونا در این کشور بیشتر است ولی مقامات سازمان بهداشت جهانی ادعای دولت روسیه را تأئید می‌کنند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
در چند روز اخیر گروه‌ی بی‌اطلاع اقدام به سرزنش مردم در خصوص سفرهای نوروزی نموده‌اند. به عبارت دیگر مسئولیت گسترش و شیوع ویروس کرونا را متوجه مردم دانسته‌اند.
در این چند خط به بررسی صحت این گزاره می‌پردازیم.
‏مطابق گفته بالاترین مقام محلی مشهد تعداد 59 هزار خودرو در روز 29 اسفند وارد مشهد شده‌اند؛ این آمار براساس دوربین‌های ثبت تردد ورودی شهر ثبت شده است. (مخاطب باید میان تردد با سفر تمایز قائل باشد، هر ترددی سفر نیست مانند بازگشت کارگران بومی از محل کار، تردد خودروهای باری مجاز و...)
‏برای مقایسه، باید آمار ورودی خودرو به مشهد در 29 اسفند 97 را مورد بررسی قرار دهیم
از مجموع 22 دوربین در مسیرهای منتهی به مشهد (همراه با حذف آمار لاین‌های خروجی از مشهد و بعضا دارای خطای تکرار) با عدد حیرت انگیز 431293 ورود روبرو می‌شویم.
‏مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد تردد در یک روز به یک هفتم تردد همان روز در سال گذشته کاهش یافته است.
برای محاسبه دقیق‌تر میزان کاهش تردد (یعنی رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و قرنطینه خودخواسته) باید دانست، استان مورد بررسی (خراسان رضوی، شهر مشهد) مقصد سفرهای زیارتی است که بخشی از 14 درصد مترددین امسال اساسا با «ایشالا طوری نِمِشَه» راهی مشهد شده‌اند
در پایان گمان نمی‌کنم در هیچ کشوری بدون قرنطینه اجباری و اعلام منع آمد و شد و قوه قاهره، 87 درصد کاهش تردد ثبت شده باشد
دوست بی اطلاع من از تحقیر مردم دست بردار
0
0