۰۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۴۵۰۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

مسموم کردن فضاهای مجازی از دسیسه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، مسموم کردن فضاهای مجازی را از دسیسه های دشمنان دانست.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام حمید پورعیسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، روز گذشته درمراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی وبلاگ نویسی میلاد حجت در رشت، گفت: امروز در پی رشد و پیشرفت تکنولوژی، شاهد گسترش و توسعه فضاهای مجازی در دنیا هستیم که مورد توجه ویژه ی اهالی قلم و هنر قرار گرفته است.

وی با اشاره به جنبه ها و تأثیرات استفاده از فضاهای مجازی تصریح کرد: این فضاها دارای پیامدها و تاثیرات منفی و مثبت است، از یک سو دسترسی به اطلاعات گوناگون را تسریع کرده و از سوی دیگر برخی نویسندگان و وبلاگ نویسان غیرمتعهد به مسایل اخلاقی و انسانی را به سوی خود جذب نموده است که با ارائه مطالب غیرمستند و گاه مبتذل به تخریب اذهان و افکار عمومی می پردازند.

حجت الاسلام پورعیسی در ادامه افزود: یکی از نکات مهم این ست که مخاطرات فضاهای مجازی نباید ما را از ورود به این عرصه منع کند بلکه بعنوان یک مسلمان باید با تسلط به تکنولوژی روز از این فضاها برای عملیات های اطلاعاتی در جهت پیشبرد اهداف متعالی خود بهره بگیریم.

وی با تاکید بر این که با شروع جنگ نرم، بخشی از فضاهای مجازی در اختیار این جبهه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دشمن پس از ناکامی در جنگ تحمیلی به منظور دستیابی به اهداف خود جنگ فرهنگی را آغاز نمود که مسموم کردن فضاهای مجازی و تخریب افکار و اندیشه ها، یکی از آنهاست و از این رو فعالیت های فرهنگی و استفاده درست از فضاهای مجازی باید در صدر برنامه های فرهنگی قرار گیرد که متخصصان فرهنگی و برنامه نویسان در خط مقدم این مبارزه قرار دارند.

حجت الاسلام پورعیسی در ادامه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مسابقات وبلاگ نویسی را استمرار خواهد بخشید و از آنجایی که فضاهای مجازی یکی از مباحث مورد توجه جوانان است از همه جوانان بعنوان داوطلبان اشاعه فرهنگ دینی - اسلامی و یکی از اعضای جبهه جنگ نرم در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن که مجهز به سلاح تکنولوژی هستند، دعوت می کند که به این عرصه وارد شوند تا در این جبهه نیز همانند جنگ تحمیلی سربلند و سرافراز باشیم.

وی در پایان با اشاره به ساماندهی وبلاگ نویس ها در استان یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به عنوان مروج مسابقات وبلاگ نویسی در کشور آمادگی تشکیل گردان های وبلاگ نویسی و ساماندهی و حمایت از این داوطلبان را دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ایران با وجود ضعف تجهیزات دفاعی در هشت سال دفاع مقدس با اتحاد و همبستگی جوانان و رزمندگان به پیروزی رسید.

وی با اشاره به این که ایمان به خدا تکیه گاه اصلی رزمندگان در جنگ تحمیلی بود، خاطرنشان کرد: تنها عنصر پیروزی در دفاع مقدس، حس شهادت طلبی در جوانان بود.

حجت الاسلام پورعیسی اضافه کرد: فداکاری و ایثارگری باعث نزول عنایات الهی و امداد های غیبی در هشت سال جنگ تحمیلی شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به این که اولین کلام رزمندگان بعد از هر پیروزی، شکر خداوند است، بیان داشت: دلاوران عرصه نبرد حتی در باران گلوله و موشک از نماز شب دست نمی کشیدند.

به گفته حجت الاسلام حمید پورعیسی، جان نثاری و از خود گذشتگی، اثر ماندگار شهدای انقلاب در دفاع مقدس است./د102
ارسال نظرات