۰۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۴۵۰۸
آیت الله شبستری:

گرانی کتاب مشکلی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گرانی کتاب را معضلی بزرگ در راه ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست.
حجت الاسلام و المسلمين مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز گذشته در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گرانی کتاب را معضلی بزرگ در راه ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و اظهار داشت: همانطور که برای کالاهای اساسی یارانه داده می شود، باید به کاغذ،‌ تجهیزات چاپ و در نهایت کتاب یارانه پرداخت کرد چراکه کتاب غذای روح آدمی است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از دیدگاه اسلام امری والا و ضروری است، گفت: همه درباره این موضوع مسؤولیم و بایستی برای تشویق مردم به کتابخوانی بیش از پیش توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان با راه اندازی ناتوی فرهنگی در صدد تخریب اعتقادات مردم هستند، گفت: دشمن با متوسل شدن به جنگ نرم قصد ایجاد تزلزل در ریشه های نظام را دارد، از این رو باید با جهاد فرهنگی به مقابله با آنان شتافت.

امام جمعه تبریز کتاب را عنصری آرامش بخش برای بشریت عنوان کرد و افزود: مطالعه کتاب انسان را به آرامش و سکون سوق می دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی اظهار داشت: کتاب رساترین زبان انتقال مطالب در طول زمان است، ولی باید توجه داشت که هر کتابی نمی تواند چنین کارآیی را داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر قلمی در استخدام ابتذال باشد، نه تنها مفید نیست بلکه جامعه را تحت تاثیر قرار داده و آن را به سمت ابتذال خواهد کشید.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: کتاب باید نسل جوان کشور را از دچار شدن به افسردگی نجات داده و کمبود فکری آنان را پر کند.

وی تاکید کرد: باید گروهی برای بررسی انتشارات به وجود آید تا جلوی چاپ و انتشار کتاب های گمراه کننده را بگیرد./پ202

ارسال نظرات