۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۶۴۵۱۰۸

دستور روحانی برای تسریع در تب‌سنجی از سرنشینان خودروها

دستور روحانی برای تسریع در تب‌سنجی از سرنشینان خودروها
رییس‌جمهور در ارتباط تصویری با پرسنل جمعیت هلال احمر، لزوم دقت و سرعت در تب‌سنجی را به‌ منظور کاستن از معطلی مردم مورد تاکید قرار داد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور امروز در اولین ارتباط ویدئوکنفرانسی از همتی سرپرست جمعیت هلال احمر در خصوص میزان و تعداد تردد خودرو در عوارضی تهران- قم و چگونگی و نحوه انجام تست و تب سنجی از سرنشینان خودروها سوال کرد و بر این اساس بر لزوم کاهش میزان معطلی مردم و انجام معاینات ضروری در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر در این گفت‌وگو با بیان اینکه برنامه غربالگری با قوت در شهرهای مختلف جریان دارد، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر برای غربالگری 14هزار نفر را در قالب 851 اکیپ بسیج کرده است و همچنین با استقرار در خروجی شهرها تست و تب سنجی سرنشینان خودروها را با دقت مورد ارزیابی قرار داده و از ادامه مسیر مواردی که علائم مشکوک به کرونا داشته باشند، جلوگیری می‌شود.

رییس جمهور در این ارتباط تصویری همچنین با دو نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر که مشغول انجام تست سرنشینان خودروها هستند گفت‌وگو کرده و ضمن تبریک سال نو و خدا قوت به آنان، عکس‌العمل مردم نسبت به حضور و فعالیت آنها را جویا شد و با اطلاع از رضایتمندی مردم از اقدامات آنان، لزوم دقت و سرعت به منظور کاستن از معطلی مردم را مورد تاکید قرار داد.

روحانی در ادامه این ارتباط ویدئوکنفرانسی در گفت‌وگو با رئیس بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک ضمن تبریک سال جدید و قدردانی از زحمات کادر درمانی، در جریان فعالیت‌های آنان قرار گرفت.

رییس جمهور در این گفت‌وگو همچنین درخصوص تعداد بیماران مبتلا به کرونا و همچنین ساعات شیفت کاری کادر درمانی و پرستاران بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک سوال کرد و خواستار کوتاه‌تر شدن ساعات شیفت کادر درمانی به منظور جلوگیری از خستگی بیش از حد آنان شد.

رییس بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک در این گفت‌وگو با ارائه گزارشی از تعداد بیماران بستری به خاطر کرونا از بهبود و تثبیت شیوع ویروس کرونا در اراک خبر داد.

وی همچنین در پاسخ به سوال رئیس جمهور در خصوص تعداد تخت خالی در بیمارستان آیت‌الله خوانساری گفت: امروز در 150 تخت بیمارستان، 63 بیمار بستری و بقیه تخت‌ها خالی هستند.

در این ارتباط ویدئوکنفرانسی همچنین استاندار استان مرکزی در پاسخ به سوال رئیس جمهور گزارشی از وضعیت عمومی استان در زمینه مقابله با کرونا و نیز میزان مسافران نوروزی گفت: میزان رشد ویروس کرونا در استان مرکزی وضعیت معمولی و طبیعی یافته است و نسبت به هفته گذشته رشد و شیوع این ویروس بسیار کاهش یافته است و از 912 نفر بیمار قطعی کرونا طی 34 روز گذشته 566 نفر ترخیص و 109 نفر در منزل قرنطینه هستند و تعداد فوتی‌ها بسیار کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از جمعیت یک و نیم میلیون نفری استان مرکزی تحت غربالگری قرار گرفتند و این روند ادامه دارد و در کل استان مرکزی در شرایط نسبتا پایداری قرار دارد.

استاندار مرکزی همچنین خاطرنشان کرد: امسال به طول معمول میزان مسافران و ورود خودروها به استان به طور متوسط 70 درصد کاهش داشته است و جزو استان‌هایی بودیم که مردم استان همکاری خوبی با توصیه مسوولین برای در خانه ماندن داشتند.

استاندار استان مرکزی همچنین در پاسخ به سوال رئیس جمهور درباره وضعیت فروشگاههای مواد غذایی و میزان نیازمندی‌های ضروری مردم گفت: در سطح استان نسبت به تامین نیازهای ضروری مردم از جمله اقلام خوراکی و دارویی هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد و اکثر انبارهای استان مملو از اقلام ضروری و مورد نیاز مردم است.

روحانی همچنین در این گفت‌وگوی تصویری با بیان اینکه گزارشی که از وضعیت استان ارائه شد بسیار امیدوارکننده بود و حضور خیرین در صحنه و کمک آنها بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: دولت کمک‌های لازم را برای افتتاح هر چه زودتر بیمارستان 500 تخت‌خوابی و نیز رفع کمبودهای استان در زمینه تجهیزات پزشکی را با سرعت انجام خواهد داد.

رییس جمهور همچنین به استاندار توصیه کرد مراقبت بیشتری از کادر پزشکی و درمانی انجام داده و تلاش کنند از اضطراب و خستگی آنها کاسته شود و چنانچه در زمینه تجهیزات پزشکی و درمانی کم و کسری وجود دارد هر چه زودتر این تجهیزات تامین شود.

در ادامه این ارتباط ویدئوکنفرانسی مدیرعامل کارخانه ایران یکتا دوشان استان کردستان گزارشی از میزان و وضعیت تولید مواد شوینده و ضدعفونی در این واحد تولیدی ارائه کرد و در پاسخ به سوال رئیس جمهور مبنی بر اینکه آیا قیمت محصول‌های تولیدی تان نسبت به گذشته افزایش داشته است یا خیر؟ گفت که هیچ‌گونه افزایش قیمتی وجود نداشته و محصولات تولید شده به صورت یارانه‌ای و بلافاصله با همکاری سازمان غذا و دارو در سطح استان توزیع می‌شود.

روحانی همچنین با دو نفر از کارگران این کارخانه گفت‌وگو کرد و با تبریک سال نو و خسته نباشید به آنان اظهار داشت: کارشما در این روزها بسیار ارزشمند است و بی تردید دست به دست هم و با حضور همه اقوام اعم از فارس، ترک، کرد، لر، عرب، در کنار یکدیگر کرونا را شکست داده و از این معضل عبور خواهیم کرد.

در این ارتباط تصویری همچنین استاندار کردستان از وضعیت شیوع و کنترل ویروس کرونا در سطح استان گزارشی ارائه کرد و از غربالگری 726هزار نفر در سراسر استان کردستان خبر داد.

استاندار کردستان همچنین در پاسخ به سوال رئیس جمهور مبنی بر اینکه وضعیت ورود مسافران نوروزی به استان چگونه بوده است، گفت: نسبت به سال گذشته ورود خودرو و مسافر به استان بیش از 44 درصد کاهش داشته است./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات