۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۴۵۲۳۳
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای:

با کسانی که مانع جهش تولید شوند برخورد جدی خواهیم کرد

با کسانی که مانع جهش تولید شوند برخورد جدی خواهیم کرد
معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه برای آنکه شعار امسال تحقق پیدا کند نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌ها هستیم گفت: باید امسال به افزایش صادرات غیرنفتی توجه جدی شود.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سری وقفه در انجام برخی از کارها پیش آمده و باید این وقفه را هر چه سریعتر رفع کنیم.

وی افزود: برای رفع این وقفه و همچنین برای تحقق شعار سال نیاز به همکاری همه جانبه تری داریم تا بدون گرفتاری و بدون نگرانی از مشکلات بتوانیم قدمهای بلندتری را برداریم.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: امسال باید به موضوع صادرات غیرنفتی توجه بیشتری شود زیرا خوشبختانه میزان نزولات جوی قابل قبول بوده است و مردم هم آماده کشاورزی هستند و می توان با این قدم ها هم نیاز داخلی کشور را برطرف کرده و هم به صادرات توجه کرده باشیم.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: چند دستگاه باید یک ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند ما در جهت نظارت و هدایت بانک مرکزی برای اینکه تسهیلات بانکی به سمت تولید و به سمت سرمایه گذاری صحیح برود آماده همکاری هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در این خصوص که می تواند از قاچاق سازمان یافته و تسهیل صادرات موثر باشد مسئله نظارت وزارت صمت و گمرکات است که در این زمینه هم حاضریم از طریق سازمان بازرسی و دادگستری ها به این دو دستگاه کمک همه جانبه ای کنیم.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: می توانیم کارگروه های مشترکی ایجاد کنیم که موضوع تسهیل در امر صادرات غیرنتی را پیگیری کرده و بتوانیم موضوعات مرتبط با گمرکات را به صورت ویژه تری حل کنیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در این کارگروه می توان نسبت به واردات آسان تر نیازمندی های اصلی کشور و صادرات غیرنفتی اقدام کرده و به این ترتیب از ورود کالای قاچاق هم جلوگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: ما از سوی دیگر نسبت به افرادی که با اقدامات غیرقانونی خود تلاش می کنند تا از جهش تولید باز بمانیم و اقداماتی خواهند داشت با جدیت برخورد کرده و دست این افراد مجرم را کوتاه خواهیم کرد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: ان‌شاءالله با بسیج همه دادستان ها و دادگاه‌ها در این امر موفق تر از گذشته باشیم و معاونت پیشگیری از وقوع جرم ما رصد بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند و حتی از ظرفیت های مردمی برای شناسایی گلوگاه‌هایی که مانع از جهش تولید استفاده کنند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: افراد فاسد و مفسدی که به خصوص در این شرایط همراهی می کنند با دشمن حتی ناخواسته باید علنی محاکمه کرده و به مردم بشناسانند.

وی تصریح کرد: تجربه ما نشان داده است که برگزاری دادگاه های علنی باعث شده بازدارندگی خوبی در ارتکاب جرائم پیش بیاید.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای بر حمایت از بخش خصوص سالم تأکید کرده و گفت: حتما باید از بخش خصوص بیشترین و بهترین استفاده را کرد و قوه قضاییه اقدامات خود را برای هماهنگی با بخش خصوص بیشتر خواهد کرد تا موانع سر راه بخش خصوص را از سر راه بردارد./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات