۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۶۴۵۴۶۵
آیت الله سلیمانی در گفت و گو با رسا:

بروکراسی اداری مانعی بر سر راه جهش تولید است

بروکراسی اداری مانعی بر سر راه جهش تولید است
نماینده مجلس خبرگان رهبری کار کارشناسی علمی، عزم ملی و عملی جدی، جلوگیری از واردات کالاهای دارای مشابه داخلی و پرهیز از بروکراسی اداری را راهکار جهش تولید دانست.

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به الزامات تحقق شعار سال اظهار داشت: مقام معظم رهبری وقتی که بحث جهش تولید را مطرح کردند، الزامات تحقق این شعار را در کنار آن بازگو کردند؛ یکی از آنها، رعایت مسائل علمی این کار است و تا زمانی که این کار صورت نگیرد، قطعاً بحث جهش تولید صورت نخواهد کرفت.

تحقق شعار سال نیازمند عزم ملی و عملی جدی است

وی عزم عملی در جهش تولید را از مسائل مورد نظر در تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: اگر صاحبان تولید و صنعت و نیروهای مربوط به این کار مثل وزارتخانه های مربوطه نسبت به این موضوع عزم ملی و عملی نداشته باشند، باز هم این کار صورت نخواهد گرفت و تحقق شعار سال، نیازمند عزم ملی جدی است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخل تأکید و تصریح کرد: یکی از کارهای که باید به آن توجه شود، مسأله واردات و صادرات است؛ اگر کالایی مشابه داخلی دارد، اما برای مقرون به صرفه بودن واردات، کالای مشابه را وارد کنیم، قطعاً به صنعت داخلی ما لطمه می زند و جهش تولید ممکن نمی شود.

بروکراسی اداری مانعی بر سر راه جهش تولید

وی با بیان این که مملکت ما گرفتار بروکراسی اداری است، افزود: اگر قرار است که بروکراسی اداری را از جلوی پای صاحبان صنعت برنداریم و برای دادن یک موافقت و یا یک سرمایه در گردش برای بار اول و یا برای تسهیل در وصول مطالبات بانکی، در پیچ و خم گیر کنیم، قطعا نمی توانیم جهش تولید داشته باشیم.  

آیت الله سلیمانی کار کارشناسی علمی و عزم جدی عملی را راهکار جهش تولید عنوان کرد و اظهار داشت: در سال جاری باید حتماً با کارشناسی دقیق علمی در مسأله اقتصاد و با عزم جدی عملی در بین صاحبان صنعت و وزارتخانه های مربوطه و اموری از این قبیل مثل گمرک و دارایی و داشتن یک سیستم روان و آسان و به دور از بروکراسی اداری   فرموده آقا را عملی کنیم و جهش تولید را در کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب در سال گذشته در خصوص رونق تولید دستور دادند و بحمدالله تا حدی در این زمینه گام های خوبی برداشته شد، اما شیرینی این کار کنار سفره مردم و به کام مردم ننشست؛ آقا فرمودند که شعار سال باید به گونه ای عملی شود که مردم به شکل ملموس این مسأله را در کنار  زندگی خود ببینند؛ این مسأله قطعا امکان پذیر است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت توجه به بخش خصوصی و صنایع کوچک تأکید و تصریح کرد: ایران کشوری قدرتمند است که فصل های گوناگون در درون کشورمان به نوعی حضور دارد که می توانیم مثلاً کمباین برداشت کننده گندم خود را از منطقه سردسیر به منطقه گرمسیر ببریم و بر عکس؛ ما در کشورمان صنعت مادر و صنایع خرد و کوچک داریم که در مسأله جهش تولید، باید علاوه بر توجه به صنعت مادر، به صنعت بخش خصوصی و به خصوص صنایع کوچک توجه بیشتری شود.  

وی تسهیلات بانکی را جزو کلیدی ترین مسائل در جهش تولید عنوان کرد و افزود: سیستم قضایی هم توجه خوبی کرده است و باید به جای این که مثلاً کارخانه های بدهکار ورشکست و مصادره شود، کار را تسهیل و فعال کنند؛ اگر این حرکت در کشور ما صورت گیرد، قطعاً جهش تولید خواهیم داشت./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات