۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۴۵۶۴۱
منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم:

دوقطبی دین و علم حاصل تنگ نظری افراد است

دوقطبی دین و علم حاصل تنگ نظری افراد است
حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه دین قول خداوند و علم فعل خداوند است، گفت: قول و فعل خداوند در تضاد با یکدگیر نیست و دوقطبی دین و علم حاصل تنگ نظری افراد است.

حجت الاسلام حسین میرزایی، منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه در نظر گرفتن یک دو قطبی میان دین و معنویت با علم یک اشتباه بزرگ است، گفت: قرآن و حدیث قول خداوند متعال است و طبیعت و خلقت فعل خداوند است.

وی در ادامه افزود: دانشمندی که در حوزه علم و مباحث علمی فعالیت دارد در حال اکتشاف فعل خداوند متعال است و عالمی که مشغول به حوزه دین و معنویت است قول خداوند را اکتشاف می‌کند و این دو باهم در تعارض نیستند و نمی‌توان یک دو قطبی برای فعل و قول خداوند در نظر گرفت.

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم با بیان اینکه قول و فعل خداوند از هم جدا نیست و باهم در تعارض نخواهد بود، تصریح کرد: قول و فعل خداوند در یک راستا است، اما برخی افراد تنگ نظر هستند و مسائل را از ابعاد مختلف و با دید باز و صحیح مورد توجه قرار نمی‌دهند و دچار اشتباهات و انحصارات غلط می‌شوند.

حجت الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: دین تجلی اسماء الحسنی الهی است و یکی از اسماءالحسنی خداوند علیم است و به همین دلیل می‌توانیم ادعا کنیم تعارضی میان دین و علم وجود ندارد و نباید به چنین دوقطبی‌هایی دامن زد./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات