۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۴۵۶۹۴

تاثیرات ویروس کرونا بر آلودگی هوای ووهان

تاثیرات ویروس کرونا بر آلودگی هوای ووهان
ناسا اخیرا با انتشار تصاویری از نقشه‌های آلودگی هوای کره زمین، میزان کاهش آلودگی هوا در ووهان را مشخص کرد.

به گزارش خبرگزاري رسا، یکی از محققان بخش کنترل کیفیت هوا سازمان ناسا به نام فی لی در اظهارات اخیر خود گفت: " این اولین باری است که من چنین افت خیره‌کننده‌ای را در محیطی با این وسعت مشاهده می‌کنم ". این نظر درست پس از انتشار تصاویر ناسا از نقشه رصدخانه کره زمین منتشر شد.

گفتنی است که نقشه‌های منتشر شده نشانگر افت آلودگی هوا در ووهان بود. معمولا در این زمان فعالیت صنعتی در این منطقه با افتی مواجه بود که علت آن عید سال نو کشور بود. با این حال امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، دولت چین تصمیم گرفت تا شهر را قرنطینه کتد و جلوی گسترش بیماری را بگیرد. این امر حالا باعث شده تا آلودگی هوای این منطقه بیش از هر زمان دیگری افت داشته باشد.

جزئیات آلودگی هوای چین

نقشه‌های منظقه ووهان از اول ماه ژانویه تا تاریخ ۲۵ فوریه را به نمایش گذاشته‌اند. ناسا در یک مقایسه، تصاویر گرفته شده در زمان مشابه از سال ۲۰۱۹ را در کنار نقشه‌های جدید قرار داده و نتایج را بررسی کرده است. بر طبق نقشه‌ها، در سال گذشته فعالیت صنعتی به دلیل عید سال نو کم شده و آلودگی‌ها کاهش پیدا کرده، اما پس از مدتی باز این آلودگی‌ها با دلیل بازگشت کارخانه‌ها به کار بازگشته‌اند. امسال، اما نقشه‌ها نشانگر آن هستند که با گذر زمان آلودگی‌ها نیز کمتر شده‌اند. علت این امر آن است که به دلیل شیوع بیماری کرونا دولت چین تصمیم گرفت تا در تاریخ ۲۳ ژانویه تمامی رفت و آمد به ووهان را ممنوع کند.

تاثیرات ویروس کرونا بر هوای ووهان

این امر همزمان با تعطیل کردن تمامی فعالیت‌های کارخانه‌ای و تجاری صورت گرفت. در نتیجه نقشه دی‌اکسید نیتروژن از ووهان در سال ۲۰۲۰ نمایانگر میزان بسیار کمی از آلودگی در این منطقه است. گفتنی است که بر اساس ادعای شرکت ناسا این میزان از کاهش آلودگی بی‌سابقه بوده و تا به حال هیچ منطقه‌ای موفق به دسترسی چنین موقعیتی نبوده است. شاید این بیماری توانسته باشد هوای پاکی را در اختیار شهروندان باقی پ‌مانده قرار دهد، اما این ویروس تا به حال جان نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در چین را گرفته است./1360/

ارسال نظرات