۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۴۵۷۵۴
سی‌ان‌ان:

نیویورک به دلیل کمبود تخت و تجهیزات پزشکی شبیه کشور‌های جهان سوم شده است

نیویورک به دلیل کمبود تخت و تجهیزات پزشکی شبیه کشور‌های جهان سوم شده است
شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی درباره اوضاع شهر نیویورک پس از شیوع گسترده ویروس کرونا، با جهنم توصیف کردن این شهر، آن را به دلیل کمبود تخت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی شبیه کشور‌های جهان سوم توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاري رسا، یکی از پزشکان شهر نیویورک اوضاع این شهر را به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا همانند «جهنم» توصیف کرد.

وی که به دلیل نگرانی برای شغل خود به صورت ناشناس با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه کرد، شرایط بیمارستان‌ها را برای هجوم بیماران مبتلا به ویروس کووید-۱۹ که تقریبا از دو هفته پیش آغاز شده، ‌ناآماده دانست.

این پزشک آمریکایی، منابع بیمارستان برای درمان بیماران با شرایط وخیم را ناکافی دانست و از کمبود دستگاه‌های اکسیژن در بیمارستان‌های نیویورک خبر داد. 

وی در ادامه با اشاره به کمبود دستگاه و همچنین تخت‌های بیمارستانی در این شهر گفت: «اینکه فکر کنی در شهر نیویورک هستی و چنین اتفاقاتی در حال روی دادن است به نوعی شبیه سناریوی کشورهای جهان سومی است. این شرایط دیوانه کننده است.»

این پزشک آمریکایی اضافه کرد که در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، بیماران اغلب سنین بالاتر از ۷۰ سال داشتند اما طی هفته گذشته و پس از آن بیمارانی با سنین کمتر از ۵۰ سال نیز وجود داشتند.

وی گفت: «من فکر نمی‌کنم که آنها وخیم بودن این بیماری را جدی گرفته باشند. دو هفته پیش زندگی کاملا متفاوت بود».

کارشناسان بهداشت و درمان در آمریکا از جمله دکتر «جروم آدامز» هشدار داده که ممکن است آمریکا به ایتالیا تبدیل شود،‌ جایی که پزشکان در بیمارستان‌های مملو از بیماران کووید-۱۹ مجبور شدند تا انتخاب کنند که به کدام بیماران دستگاه‌های تنفسی وصل کنند.

بر اساس آخرین آمارها، تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۱۰۵۰ نفر رسیده و مبتلایان به این ویروس  نیز به مرز ۷۰ هزار نفر رسیده‌اند./1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
ترامپ:
-کرونا یک حقه جدید است
-همه چیز تحت کنترل است
-فقط یک مبتلا از چین به آمریکا آمده
-کرونا مثل معجزه ناپدید خواهد شد
-ما فقط15مبتلا داریم،حالشان بهتر شده
-داریم کار بزرگی میکنیم
و بالاخره بعد از شیوع ویروس در تمام ایالتهای آمریکا:

-من به هیچ عنوان مسئولیت قبول نمیکنم
0
0