۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۴۵۷۶۸
بحران کرونا در انگلیس؛‌

آزمایش کرونای نخست وزیر و وزیر بهداشت مثبت شد!

آزمایش کرونای نخست وزیر و وزیر بهداشت مثبت شد!
آزمایش کرونای مت هنکوک، وزیر بهداشت و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مثبت اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، آزمایش کرونای نخست وزیر و وزیربهداشت انگلیس مثبت شده است. جانسون اعلام کرده همچنان به وظائفش به عنوان رئیس دولت ادامه می‌دهد و کرونای مت اعلام کرده خود را ایزوله کرده و از خانه کار می کند.

همزمان آمار جان‌باختگان در انگلیس امروز جهش بی‌سابقه‌ای کرد و با ۱۸۱ مورد افزایش به ۷۵۹ نفر رسید. در این کشور بیش از ۱۴۵۷۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

کریس ویتی مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس امروز در بیانیه‌ای گفت:بوریس جانسون به توصیه پزشکی آزمایش داده است: "او علائم خفیفی دارد و در داونینگ استریت، مقر نخست وزیری خود را ایزوله کرده است."

جانسون هم در توئیتر نوشت: در بیست و چهار ساعت گذشته علائم خفیفی پیدا کردم و آزمایش ویروس کرونایم مثبت شد. من اکنون خود را ایزوله کرده‌ام اما همچنان که با بیماری می جنگیم، هدایت دولت را در پاسخ به بیماری از طریق کنفرانس ویدئویی ادامه می‌دهم.

جانسون که ۵۵ سال دارد گفته است به هدایت دولت ادامه می‌دهد. هفته پیش سخنگوی او گفته بود اگر نخست وزیر به علت بیماری نتواند مسئولیت‌هایش را انجام دهد، دومنیک راب وزیر خارجه دولت را به دست می‌گیرد.

روشن نیست آیا جانسون اکنون با شریک زندگی‌اش کری سایموندز که هفت ماهه باردار است زندگی می‌کند یا نه. به زنان باردار اکیدا توصیه شده از دیگران فاصله بگیرند و تماس با دیگران را تا پایان سه ماه اول به حداقل ممکن برسانند.

در روزهای گذشته آزمایش کرونای چارلز ولیعهد 71 ساله انگلیس هم مثبت شد.

فهرست چهره‌های حکومتی مبتلا به کرونا مرتب طولانی‌تر می‌شود.

آزمایش کرونای آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، پیتر داتن وزیر کشور استرالیا، میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا برای خروج بریتانیا از این اتحادیه نیز مثبت شده است.

منبع:جام نیوز

ارسال نظرات