۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۴۶۱۶۹

نابودی بیماری‌های فراگیر در عصر حکومت امام عصر در بیان امام سجاد (ع)

نابودی بیماری‌های فراگیر در عصر حکومت امام عصر در بیان امام سجاد (ع)
امام سجاد علیه‌السلام روایتی درباره برکات عصر حکومت امام عصر (عج) بیان فرمود.

به گزارش خبرگزاري رسا، هر اندازه جامعه بشری در سیر برنامه‌ای که خداوند برای این عالم در نظر گرفته است، بسوی جلو حرکت می‌کند، با وقایعی مواجه می‌شود که از آنها به عنوان رویدادها و یا وعده‌های آخرالزمانی یاد می‌شود؛ مسئله‌ای که تمام ادیان آسمانی وعده تحقق آن را به امت‌ها گوشزد کرده بودند. فراگیریِ ظلم، فساد، خونریزی، بلایای طبیعی و غیر طبیعی، فتنه‌های اجتماعی ـ خانوادگی، گسترش مرگ و میر و ... گوشه‌ای از رویدادهای آخرالزمانی است.

بر اساس آموزه‌های دینی یکی فلسفه‌های مهم این رویدادها، تزکیه و رشد پاک‌طینتان عالم و گرایش به ارزش‌های الهی است؛ چه اینکه تجربه به اثبات رسانده عمده افراد و نیز جوامع تا زمانی که دچار بلا نشوند،  به سمت ارزش‌های ایمانی و اخلاقی حرکت نمی‌کنند و تنها دغدغه آنها آبادانی دنیا به هر قیمتی است. همچنین جداسازی بدان از خوبان یعنی خبیثان از پاک‌طینتان در قالب دو جبهه از دیگر فلسفه‌های این آزمون‌های سخت آخرالزمانی است.

در هر صورت بشریت در نهایت با عبور از دو گردنه سخت آخرالزمانی که اکنون در اولین مقطع آن قرار داریم، باید خود را آماده استقبال از ظهور منجی موعود کند؛ یعنی آن زمان که فریاد استغاثه مردم عالم به تبع فراگیری ظلم شیاطین جنی و انسی نسبت به منجی بشریت به آسمان برخاست،  امید است که خداوند در ظهور او تعجیل کند تا پس از نبردهای سخت با دشمنان خدا و بشریت و قلع و قمع آنان، مظلومان و مستضعفان عالم را وارد سرزمین آرمانی و بهشت‌گونه الهی کند تا در پرتو امامت ایشان از نعمات عصر ظهور بهره‌مند شوند.

بنابراین با ظهور منجی عالم همان کسی که ما از ایشان با عنوان مهدی موعود یاد می‌کنیم،  برکات فراوانی عاید بشریت که تا آن زمان از ایمان به آن حضرت بهره برده‌اند می‌شود؛ از جمله، آنچه امام سجاد علیه‌السلام فرمود

«وقتی قائم قیام کند، خداوند رنج و بیماری را از شیعیان ما دور می­‌کند و دلهای آنها را چون پاره آهن قرار می‌­دهد و خداوند قدرت هر مرد از آنها را برابر چهل مرد قرار می‌دهد و آنها حاکمان زمین خواهند شد؛ اذا قامَ القائِمُ أَذْهَبَ اللهُ عَن شِیعَتنا العاهَةَ و جَعَل قُلُوبَهُمْ کَزُبَرِ الحَدیدِ وَ جَعَلَ قُوَّةَ الرَّجُل مِنْهُم قُوَّةَ أرْبَعینَ رَجُلا وَ یَکونُونَ حُکّامَ الاَرْضِ وَ سَنامَها» (الخصال شیخ صدوق، ج‏2، ص541)

همچنین آن حضرت ضمن دعایی به ما می‌آموزد در عصر حکومت امام عصر (عج) فقر و ستم برچیده می‌شود آنجا که فرمود

«خدایا به وسیله او زمین را پر از عدل و داد کن چنان که از ستم و جور پر شده است و به وسیله او بر فقرای مسلمین و بینوایان و بی سرپرستان و از کار افتادگانشان منت گذار و مرا از برگزیدگان دوستان و شیعیانش، و شدیدترین آنها نسبت به او از نظر محبت، و رام‌ترین آنها در فرمانبری قرار بده؛ اللّهُمَّ امْلَاءِ الاَرْضَ بِهِ قِسْطاً وَ عَدْلا کَما مُلِئَتْ ظُلماً وَ جَوْراً و امْنُن بِهِ عَلی فُقَراءِ المُسْلِمینَ و اَرامِلِهِمْ وَ مَساکِینِهِم وَ اجْعَلْنی مِنْ خِیارِ مَوالِیهِ وَ شِیعَتِهِ، أَشَدِّ هِمْ لَهُ حُبّاً وَ اَطْوَعِهِمْ لَهُ طَوْعاً».

امام سجاد (ع) , امام زمان (عج) | حضرت مهدی (عج) ,

همچنین پدر بزرگوار ایشان یعنی امام حسین علیه‌السلام در روایتی با اشاره به برکات عصر ظهور فرمود:

* در روى زمین شخص نابینا و زمین‏‌گیر و مبتلائى نخواهد بود مگر اینکه خداوند به وسیلۀ ما اهل‏ بیت بلا را از او برطرف مى‌‏کند؛ وَ لَا یَبْقَى عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ أَعْمَى وَ لَا مُقْعَدٌ وَ لَا مُبْتَلًى إِلَّا کَشَفَ اللَّهُ عَنْهُ بَلَاءَهُ بِنَا أَهْلَ الْبَیْتِ.

* و به قدرى برکت از آسمان به سوی زمین نازل مى‏‌شود که شاخه درخت از زیادى میوه مى‌‏شکند. میوه زمستانى در تابستان و میوه تابستانى در زمستان خورده مى‌‏شود‌؛ وَ لَیُنْزِلَنَّ الْبَرَکَةَ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ حَتَّى إِنَّ الشَّجَرَةَ لَتُقْصَفُ بِمَا یَزِیدُ اللَّهُ فِیهَا مِنَ الثَّمَرَةِ وَ لَتَأْکُلُنَّ ثَمَرَةَ الشِّتَاءِ فِی الصَّیْفِ وَ ثَمَرَةَ الصَّیْفِ فِی الشِّتَاءِ»

تمام این روایات گویای آن است که عصر ظهور امام عصر (عج) مقطع نزول برترین نعمت‌های خداوند از مجرای این نور مقدس الهی است. نعمت‌هایی که هیچ گاه با معادلات بشری و مادی قابل فهم نیست./1360/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات