۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۶۴۶۲۲۵

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا چه مواد غذایی بخوریم؟

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا چه مواد غذایی بخوریم؟
خانم عبداللهی با تأکید بر اینکه مردم در زمان شیوع کرونا باید از همه گروه‌های غذاییاستفاده کنند، گفت: اگر این موضوع رعایت شود نیاز به مصرف مکمل خاصی وجود ندارد.

به گزارش  گروه سیاسی خبرگزاری رسا، زهرا عبداللهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در کنفرانس خبری با تأکید بر رعایت اصل تعادل و تنوع مواد غذایی، اظهار داشت: مکمل‌هایی که برخی گروه‌های خاص مانند مادران باردار و شیرده و کودکان زیر 2 سال باید بر طبق دستورالعمل وزارت بهداشت  به صورت روزانه مصرف کنند، در این زمان نیز باید ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای برنامه مکمل یاری وزارت بهداشت ، افزود: افراد بالای 12 سال باید هر ماه یک قرص ویتامین دی 50 هزار واحد مصرف کنند و این روند ادامه داشته باشد؛ ضمن اینکه افراد 2 تا 12 ساله نیز هر دو ماه یکبار باید ویتامین دی 50 هزار واحدی مصرف کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت بیان داشت: افراد زیر 2 سال نیز باید ویتامین AD مصرف کنند و غیر از این، توصیه دیگری برای مصرف مکمل‌های دیگر نمی‌کنیم.

عبدالهی با تأکید بر اینکه مردم باید از همه گروه‌های غذایی استفاده کنند و اگر این موضوع به صورت روزانه رعایت شود نیاز به مصرف مکمل خاصی وجود ندارد،‌گفت: افرادی که دوره نقاهت بیماری کرونای خود را می‌گذرانند باید مایعات بیشتری مصرف کنند.

وی اضافه کرد:این افراد در دوران نقاهت خود باید نوشیدنی‌های گرم مانند چای کمرنگ، شیر کم‌چرب، سوپ و غذاهای آبکی مصرف کنند؛ ضمن اینکه مصرف فست‌فودها و غذاهای سرخ شده به این افراد توصیه نمی‌شود و بهتر است در دوران نقاهت خود غذاهای ساده مصرف کنند./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات