۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۴۶۳۴۸

طنین مهر رضوی در اردبیل با پخش غذای متبرک، به بیماران کرونایی

طنین مهر رضوی در اردبیل با پخش غذای متبرک، به بیماران کرونایی
این روزها علی‌رغم شیوع سریع بیماری کرونا در کشور و گرفتاری بسیاری از هم‌وطنان، برخی اقداماتی از سوی جوامع و گروه مختلف امید را همچنان در دل‌ها زنده نگه می‌دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، ویروس کرونا اگرچه چندماهی است که مهمان ایرانی‌ها بوده و شماری از هم‌وطنان را گرفتار کرده است، اما در میان این همه دلهره و نگرانی از بابت شیوع سریع این ویروس و خطر ابتلای حداکثری مردم، برخی اقدامات نوع‌دوستانه از سوی نهادهای مختلف و جوامع و گروه‌های اصناف امید را همچنان در دل مردم زنده نگه می‌دارد.

به یاری آمدن جوامع مختلف همچون جوامع پزشکی، ورزشی، روحانیون و ... برای تهیه انواع اقلام بهداشتی و بسته‌های خوراکی و غذایی برای مردم و کمک برای خروج سربلند از شرایط بحرانی پیش آمده همه اقداماتی قابل تحسین هستند.

در استان اردبیل نیز بسیاری از نهادها دست به کار شده و هرچه در توان داشتند به کار گرفتند، تا بیماری شایع هرچه سریع‌تر ریشه‌کن شود که تعدادی از این اقدامات تغییرکاربری واحدهای تولیدی به تولید ماسک و عرضه آن به نرخ دولتی، بسیج و داوطلب شدن برای ضدعفونی معابر و خیابان‌ها، کمک برای تهیه لباس‌های استرلیزه برای ماموران آتش‌نشانی به منظور تسهیل ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان‌ها، تهیه اقلام خوراکی برای مردم بی‌بضاعت و محروم و ... می‌باشد.

یکی از اقدامات دیگری که تحسین‌برانگیز است، پخش غذا و بسته‌های متبرک آستان قدس رضوی توسط خدام این آستان در مراکز درمانی و بین مدافعان سلامت و بیماران کرونایی است.

ایجاد فضایی معنوی و انسان‌دوستانه در مراکز درمانی برای افزایش روحیه امیدواری در بین بیماران و کادر درمانی و همچنین مدافعان سلامت باعث می‌شود تا رنج حاصل از این بیماری کمی کاسته شود.

در راستای دلجویی از بیماران کرونایی و تقدیر از زحمات تلاشگران عرصه سلامت، خادمان آستان قدس رضوی به همراه مسؤولان نمایندگی این آستان در اردبیل با همراه داشتن پرچم گنبد حرم امام رضا(ع) از مراکز درمانی بازدید کردند.

پخش غذای آستان قدس رضوی در مراکز درمانی اردبیل

اکبر قیامی، مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اردبیل گفت: در یک اقدامی خیرخواهانه و انسان‌دوستانه خدام آستان قدس رضوی با مسؤولیت نمایندگی این آستان در استان‌های مختلف اقدام به پخش غذاهای نذری در مراکز درمانی و در بین بیماران کرونایی و مدافعان عرصه درمان و سلامت می‌کنند که این یک اقدام شایسته و قابل تحسین است.

وی با اشاره به اینکه از این اقدام بسیار خوب استقبال شده است، افزود: بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان با این اقدام آستان قدس رضوی و تهیه و پخش غذای نذری و متبرک بسیار خرسند شده و از اینکه می‌بینند همه به فکر آنها هستند روحیه بالایی برای شکست این بیماری می‌گیرند.

قیامی اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده بود تا مسؤولان نمایندگی آستان قدس رضوی با حضور در مراکز درمانی و مراکز درمان بیماران کرونایی علاوه بر دلجویی از این بیماران نسبت به پخش و توزیع غذای نذری اقدام کنند که خوشبختانه این اقدام به شکلی مطلوب در دو مرکز درمانی امام خمینی(ره) استان اردبیل و بیمارستان سبلان انجام شد.

مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: علاوه بر این اقدام تحسین‌برانگیز آستان قدس رضوی جامعه روحانیت استان اردبیل نیز در یک اقدامی بسیار زیبا و خودجوش نسبت به غسل، کفن و تدفین افرادی که بر اثر بیماری کرونا از دنیا می‌روند، اقدام کرده‌اند که این مهم نیز قابل تقدیر و قدردانی است.

وی ادامه داد: تهیه بسته‌های غذایی و بهداشتی با کمک جامعه روحانیت و بسیجیان در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق محروم و کم‌بضاعت توزیع می‌شود که امید می‌رود مردم در این زمینه هیچگونه کمبودی از بابت اقلام بهداشتی و خوراکی نداشته باشند.

این مسؤول جامعه آسیب‌پذیر استان را بیشتر از سایر اقشار در معرض خطر بیماری کرونا دانست و اضافه کرد: امیدواریم مسؤولان استانی نسبت به تامین رفاه مردم در نقاط مختلف استان به ویژه در مناطق حاشیه و محروم اقدام کنند.

باشد که از خزانه غیبم دوا کنند

اقدام تحسین‌برانگیز آستان قدس رضوی برای تهیه، پخش و توزیع بسته‌های متبرک و غذای نذری این آستان در مراکز درمانی و در بین جهادگران عرصه سلامت در بسیاری از استان‌های کشور با همکاری نمایندگی آستان قدس رضوی آغاز شده و در حال انجام می‌باشد.

این روزها همه به نوعی آنچه در چنته دارند به میان آورده‌اند تا زمانی که این شرایط سخت و بحرانی به پایان رسید و این بیماری ریشه‌کن شد در یک اقدامی ملی سلامتی همگانی را جشن بگیرند.

تلاش بی‌وقفه تمامی نهادها، آحاد مردم، اصناف و گروه‌های مختلف و همه و همه شاید به ما می‌گوید هنوز هم امیدی هست، هنوز هم با وجود اینکه ویروس کرونا در حال تبدیل به یک اپیدمی جهانی است، کسانی هستند که دست یاری به سمت ما بلند کنند و با احساسی سرشار از انسان‌دوستی و همدلی به کمک بیایند.

شاید این بیماری یک امتحان سخت باشد برای تمام کسانی که در این میان انسانیت را قربانی هرچیزی نمی‌کنند و قرار را به فرار ترجیح می‌دهند، تا از نزدیک و با لمس رنج مردم نسبت به مداوای آن اقدام کنند، حتی اگر عواقب این موقعیت به آنها آسیب هم برساند، اما همچنان پای کار هستند. پس شایسته است از همین جا به تمام کسانی که به فکر سلامتی و رفاه مردم خود هستند خداقوت بگوییم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات