۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۴۶۴۲۱
به علت شیوع ویروس کرونا؛

صنوف فرهنگی، هنری خراسان جنوبی مشمول بیمه بیکاری می شوند

صنوف فرهنگی، هنری خراسان جنوبی مشمول بیمه بیکاری می شوند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: به کارکنان موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه ها، کانون های آگهی و تبلیغات و آموزشگاه های هنری بیمه بیکاری تعلق می گیرد.

ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا، فعالیت صنوف مختلف فرهنگی و هنری استان تعطیل شده است.

وی گفت: در همین جهت نیز به کارکنان موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه ها، کانون های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده اند و کارگاه آنان تعطیل شده و یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال 98 دارند، بیمه بیکاری تعلق می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: در راستای ماده 2 و بند ب ماده 6 قانون بیمه بیکاری این دسته از صنوف در صورتی که دارای کد کارگاهی هستند، باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند تا مهلت 30 روزه آنان به پایان نرسد.

نبی زاده تصریح کرد: تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده اند، شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد و کسانی که در سامانه فوق ثبت نام می کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

وی ادامه داد: برابر مقررات تامین اجتماعی، لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده اند(مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این طرح نیستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین مجتمع‌های فرهنگی هنری استان و فعالیت‌های فرهنگی هنری توقف و تعطیل شده است.

نبی زاده بیان کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، باید تمامی توصیه های بهداشتی را جدی گرفت و با در خانه ماندن به قطع این زنجیره کمک کرد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات