۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۶۴۶۴۹۳

شناسایی ۲۹۸۷ مبتلای جدید به ویروس کرونا

شناسایی ۲۹۸۷ مبتلای جدید به ویروس کرونا
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت از ظهر روز گذشته تا امروز ۲۹۸۷ مبتلای جدید به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده اند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا،، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ظهر دیروز تا امروز 13 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2987 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 47593 مورد رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون 15473 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

کیانوش جهانپور گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 138 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشگان بر اثر این بیماری در کشور به 3036 نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت 3871 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

وی ادامه داد: مشارکت در طرح غربالگری کرونا در کشور از مرز 67 میلیون نفر گذشت و توصیه وزارت بهداشت به مردم، مشارکت در خوداظهاری از طریق سامانه salamat.gov.ir است.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
نمیشه در گفته هامون‌کمی احتیاط کنیم!!!؟؟ دادن امارهای لحظه ای و احساسی مشکل را نه فقط حل نمیکند بلکه انرا دوچندان میکند؟؟!! ما همواره در دادن امارهای احساسی و‌گاها اشتباه اعتماد عمومی را سلب میکنیم.بهتره مردم را با واقعیات اگاه کرد تا بشود مشارکت عمومی را انتظار داشت.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
بنام خدا . سلام علیکم . چند پیشنهاد جهت پیشگیری. : آنچه مشخص است بیماری کرونا در آینده نزدیک ازبین نمی رود و از طرفی نمی توان تا مدت زمان طولانی کسب و کارها و ادارات و روند کلی تولید را متوفف ساخت .بنابراین پیشنهاد می شود از هم اکنون دولت با تایید وزاذت بهداشت نسبت به تولید ماسکهای پارچه ای قابل شستشو به تعداد جمعیت ایران اقدام نماید .منظور ماسکهایی است که اجازه خروج هوای بازدم را بطور مستقیم ندهد .چون مشکل اصلی بیماران یا ناقلینی هستند که با بازدم دیگران را آلوده می کنند و تشخیص صد در صد آنها در یک جامعه هفتاد هشتاد میلیونی غیر ممکن است.بنابراین بهترین راهکار ساخت ماسکهای مناسب فصل گرمای پارچه ای مهر دار با تایید در بسته بندی خاص و اجبار و الزامی کردن استفاده همه است .شاید بتوان ازمواد نانو ضد میکروبی نیز استفاده کرد.و ماسکهای کاغذی یکبار مصرف فقط در مراکز پزشکی و یا افراد مجوز دار استفاده شودکه امکان تعویض مرتب آن را دارند.عدم استفاده از پول و استفاده از دستگاههای کارت خوان نیز اجباری گردد.دستکش بدلیل اطمینان کاذب و تجمع میکروب بنظر لازم نیست .مگر اینکه ضد میکروب ساخته شود .حتی می توان نسبت به تولید انبوه عینکهای ارزان و استانداردمحافظ چشم نیز اقدام و الزام کرد .مچکر.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
به گفته اکثریت کار شناسان سلامتی طرح فاصله گذاری اجتماعی که در حال حاضر در دست اجراست می بایست در اواخر سال ۹۸ اجرا می شد و موجب ممنوعیت خروج ده ها هزار خودرو از استان های خود شده و از شیوع ویروس کرونا در کل کشور می شد و الان نگرانی که از بازگشت مسافران به استان های خود وجود نداشت..
0
0